י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"פעולות מסווגות"

דיווח: צה"ל החל להציף את מנהרות חמאס

דיווח בארה"ב כי צה"ל החל לשאוב מי ים לתוך המנהרות של חמאס. המאמץ להציף מנהרות הוא אחת מכמה טכניקות של צה"ל. מטעם שר הביטחון גלנט סרבו להגיב, והצהירו כי "פעולות המנהרה מסווגות"

דיווח: צה"ל החל להציף את מנהרות חמאס
דלת הפלדה והמנהרה שנחשפה צילום: דובר צה"ל

צה"ל החל לשאוב מי ים לתוך רשת המנהרות העצומה של חמאס בעזה, כך לפי גורמים אמריקאים ששוחחו עם העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל', כחלק ממאמץ להרוס את התשתית התת-קרקעית החמאסית.

המהלך להצפת המנהרות במים מהים שנמצא בשלב מוקדם, הוא רק אחת מכמה טכניקות שישראל משתמשת בהן כדי לנסות להשמיד את המנהרות.

העיתון מדווח כי מטעם שר הביטחון גלנט סרבו להגיב, והצהירו כי "פעולות המנהרה מסווגות".

בכירים ישראלים אומרים כי מערכת המנהרות העצומה של חמאס הייתה המפתח לפעילות חמאס בשדה הקרב. מערכת המנהרות, משמשת את חמאס כדי לשנע לוחמים בשדה הקרב ולאחסן את הרקטות והתחמושת של הארגון, ומאפשרת למנהיגי הארגון ולשלוט על כוחותיהם. ישראל מאמינה שחלק מבני ערובה מוחזקים בתוך מנהרות.

התועלת של שימוש במי ים במבוך תת קרקעי עצום המשתרע על פני כ-500 קילומטרים וכולל דלתות עבות עדיין נבדקת על ידי ישראל, כך על פי גורמים אמריקאים.

הצפת המנהרות, שתהיה ככל הנראה תהליך של שבועות, החלה בערך בזמן שישראל הוסיפה שתי משאבות נוספות לחמש המשאבות שהותקנו בחודש שעבר וערכה כמה בדיקות ראשוניות, כך אמרו גורמים אמריקאים.

חלק מבכירי ממשל ביידן חששו ששימוש במי ים עלול לסכן את אספקת המים המתוקים של עזה. מצרים השתמשה ב-2015 במי ים כדי להציף מנהרות שהופעלו על ידי מבריחים מתחת למעבר גבול רפיח עם עזה, מה שגרם לתלונות של חקלאים על יבולים שניזוקו.

העיתון דיווח כי צה"ל "לא שש לשלוח חיילים מתחת לאדמה", מאחר והמנהרות עלולות להיות ממולכדות.

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד