ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הפתרון של דרעי - מרן ומזרחיים מקופחים • טור

היועץ האסטרטגי רוני רימון בטור מיוחד: באיזה קמפיין צריכים לנקוט אריה דרעי ואיווט ליברמן אם ברצונם להצליח

הפתרון של דרעי - מרן ומזרחיים מקופחים • טור

תוך כשבועיים תחל מערכת הבחירות האמיתית זו שקוצפת ושוצפת. יהיה זה מיד לאחר סיום תהליך הפריימריס במפלגות הדמוקרטיות שעדיין נותרו בפוליטיקה הישראלית – הליכוד, העבודה, הבית היהודי ומר"צ. או אז ייוותרו לנו חודשיים של מלחמות עקובות השמצות בין הניצים. תהיה זו מערכת הבחירות המרתקת ביותר שהיתה בישראל ב-20 השנים האחרונות. כאשר אין וודאות באשר לגורל המנצח וכאשר הכל פתוח – זהו תהליך היוצר ענין.

הבעיה היא כמובן שיטת הממשל בישראל הגורמת לכך שלא תהיינה מפלגות גדולות, ולכן בסוף הבחירות יסתבר ש"כל שוטה – מלך" (וזו המחמאה היותר מעודנת), כלומר כל מפלגה קטנה תוכל להכריע מי יהיה ראש הממשלה.

הפעם אתמקד בשני האישים הבולטים ביותר השבוע – אריה דרעי ואביגדור ליברמן. שניהם מאבדים נכסים לעומת הבחירות האחרונות, אבל עדיין שניהם עשויים להיות אלה, יחד עם כחלון, שיכריעו האם ראש הממשלה הבא יהיה ביבי או בוז'י. הסיבה: בניגוד לעבר – מפלגות אלו אינן בכיסו של הימין. הם יתחברו עם המרבה במחיר – גם כסף לתחומים הקרובים למפלגה, וגם כיבודים – שרים סביב שולחן הממשלה.

ליברמן. צלם:פלאש 90צילום: ליברמן. צלם:פלאש 90
ליברמן. צלם:פלאש 90

ישראל ביתנו - ליברמן
הבעיה

לטעמי, ליברמן עשה טעות כאשר פנה שמאלה. הוא עשה זאת כדי למצב את עצמו בתור אופציה אפשרית לקואליציה גם עם בוז'י. הבעיה היא שליברמן לקח כמובן מאליו שיהיו לו 10 מנדטים ועוד לפני פרשות החשדות של פאינה ואחרים הוא בעצם מאבד מהמשיכה שלו – כי א. הרוסים נטמעים בבני הארץ. ב. את המקום הימני, כביכול, תפס בנט, ואילו המרכז תפוס על ידי כחלון, לפיד.

עכשו יש לו בעיה גדולה עוד יותר בעקבות החשדות.

הפתרון

א. רוסים

להגדיל את הנתח שלו בקרב הרוסים בהתאם ל-DNA שלהם. כלומר: א. לפנות לקהל הרוסי. כרגע רק כרבע מקהל זה שעדיין מגדיר את עצמו "רוסי" – מצביע לליברמן. 25% לליכוד, כ-10% ליאיר לפיד. ליברמן חייב לעשות קמפיין מאסיבי בקרב הרוסים, זה הקהל הטבעי שלו. לשם כך הוא חייב לחזור לעמדות ימניות. כשהוא אמר שהוא יכול לעשות קואליציה עם בוז'י ועם ביבי – זו טעות, כי הקהל הרוסי לא אוהב את מפלגת העבודה, ולראיה רק 2.5% מהרוסים מצביעים לעבודה. ליברמן חייב לדבר גם על כלכלה, כי עובדה שהרוסים מצביעים גם לכחלון וגם ללפיד. אבל הכי חשוב: לתקוף את המשטרה על העוול שהיא עושה בפעם השישית לישראל ביתנו, המייצגת את הרוסים בישראל. זה תמיד עובד, וכנראה שיעבוד גם הפעם.

ב. ישראלים ותיקים. ליברמן צריך למצב את עצמו כמנהיג החזק ביותר בישראל עכשיו. לדבר על כך שביבי חלש, שבוז'י חלש. אני ליברמן - חזק. גם לקהל זה צריך לשדר התקפות על המשטרה – יש בישראל מספיק קהלים שאינם אוהבים, בלשון המעטה, את שלטונות החוק...

דרעי. צלם:פלאש 90צילום: דרעי. צלם:פלאש 90
דרעי. צלם:פלאש 90

ש"ס – דרעי
הפך את הלימון ללימונדה. במקום להיות נאשם הפך להיות מאשים. כ ו ל ם באים להתחנן בפניו שיחזור, בעוד שפועל הוא זה שכביכול נתפס בקלקלתו. ניתן לומר שאריה דרעי נמצא עכשו ב"אלמנט שלו". ולראיה הוא התראיין לאילנה דיין, האשים את אלי ישי, גורם לכך שרבנים בכירים, כולל האשכנזים מבקשים ממנו לחזור בו, כדי שלא להביא לידי כך שהכח הדתי בכנסת יצטמצם באופן דרמטי, אם דרעי לא ינהיג את ש"ס.

אריה דרעי צריך לחלק את הקמפיין שלו לשני חלקים:

א. בעולם החרדי – מרן מרן מרן, להביא את דברי משפחת הרב עובדיה יוסף ז"ל המתייצבים לצידו ומותחים ביקורת על אלי ישי, ומסבירים בעצם את דבר הבגידה במרן בעצם הדלפת הקלטת – דבר המסיט את האש מהקלטת עצמה.

ב. בעולם המסורתי – ש"ס ואריה דרעי בראשה חייבים לדבר על קיפוח כלכלי של המזרחיים. וכאן על דרעי להציג את ההבדל בין כחלון לבינו: כחלון רוצה להיות שר האוצר של מדינת ישראל ויהיו לו אילוצים מאילוצים שונים, או תירוצים מתירוצים שונים. ש"ס, ודרעי בראשה ידאגו קודם כל למזרחיים המקופחים. אז בוחרים יקרים – מה אתם מעדיפים – את כחלון שינסה לדאוג לכולם, גם על חשבוננו – או את דרעי שיהיה יו"ר ועד העובדים של המזרחיים. התשובה – ברורה.
ליברמן דרעי טור ייעוץ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד