י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרש לעצור הכול

סינוואר רתח במקום מחבואו: מחלוקת חריגה בצמרת חמאס

סינוואר רתח כששמע כי בכירים בתנועה קיימו בקטר פגישות עם שליחיו של יו"ר הרשות אבו מאזן בנוגע ליום שאחרי ודנו באפשרות הקמת הנהגה פלסטינית משותפת

סינוואר רתח במקום מחבואו: מחלוקת חריגה בצמרת חמאס
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

משבר ביחסים בין מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, לבין בכירי חמאס שמעליו בדרג הפיקודי. הפרשן אהוד יערי פרסם ב"מהדורה המרכזית" כי אחרי שכמה מבכירי חמאס מהצמרת המדינית של הארגון, בהם ח'אלד משעל, חליל אל-חיה ואיסמאעיל הנייה, ניהלו בקטאר מגעים עם שליחיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעניין היום שאחרי המלחמה - סינוואר רתח.

בכירי הצמרת המדינית של חמאס השתתפו בדיונים בקטאר, שאליהם שליחיו של אבו מאזן הגיעו במטרה לדון על היום שאחרי המלחמה. אנשי חמאס מצדם, העלו את רצונם להקים הנהגה חדשה ומשולבת לעם הפלסטיני כבר בזמן המלחמה, בשיתוף של חמאס עם הרשות בפלסטינית.

אחרי שמנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שמע על הדברים ממקום מחבואו בבונקר ברצועה, הוא זעם על הדברים ודרש שהמגעים ייפסקו. סינוואר הוציא קריאה למנהיגים הבכירים, ודרש שיפסיקו את המגעים, שלא ידברו על היום שאחרי ושלא יקיימו שיח בנושא.

יערי מסביר כי המחלוקת בין הבכירים ממחישה את שתי הגישות הרווחות בצמרת הגבוהה של חמאס, כאשר חלק מהבכירים חושבים שעל הארגון להתחיל להיערך כבר עכשיו ליום שאחרי, בעוד אחרים, ובראשם סינוואר - מתעקשים שהמערכה עדיין לא אבודה.

חמאס יחיא סינוואר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד