י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פגיעה קשה"

ברקע האיום מתימן: צניחה בהכנסות הנמל באילת

לאור האיום של המורדים החות'ים לפגוע בכל ספינה שתעשה את דרכה לישראל - הנהלת הנמל חווה צניחה של 80 אחוזים בהכנסות ובכוונתה לדרוש פיצויים מהמדינה

ברקע האיום מתימן: צניחה בהכנסות הנמל באילת
מכוניות מיובאים בנמל אילת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לאחר שהמורדים החות'ים איימו לפגוע בכל ספינה שתעשה את דרכה לישראל, בנמל אילת, המשמש כשער הכניסה הדרומי לישראל, מדווחים על צניחה של למעלה מ-80 אחוזים בהכנסותיהם בתוך חודש אחד בלבד. הצניחה בהכנסות מגיעה לאחר שבאופן טבעי בתקופה האחרונה חלה ירידה משמעותית בהיקף הפעילות בנמל.

בראיון שהעניק ל"כלכליסט" אמר מנכ"ל הנמל, גדעון גולבר, כי בעקבות המשבר, הנהלת הנמל תכננת לבקש פיצוי מהמדינה על אובדן של חלק מההכנסות. "מרגע שהחות'ים הודיעו על חסימת השער הראשון לים האדום במצר באב אל מנדב, אוניות חוששות לעבור במקום בדרכן לאילת ופונות למסלול שעוקף את כל יבשת אפריקה באופן שמאריך את משך השייט בכ-20 יום. כך נכנסות האוניות לים התיכון דרך מצרי גיברלטר ומשם ממשיכות לנמלי חיפה ואשדוד ואין טעם שיעברו דרך תעלת סואץ לנמל אילת. המצב הזה מעמיד אותנו בפני פגיעה קשה".

בתחילת השבוע הדובר הצבאי של החות'ים בתימן, יחיא סריע' הכריז על כך שמעתה והלאה הם יתקפו כל ספינה שמפליגה לעבר ישראל וימנעו ממנה להגיע לשם ולא משנה מאיזו מדינה הספינה. החות'ים אומרים כי הם יאפשרו רק לספינות שיעבירו סיוע הומניטרי לעזה להגיע לחופיה.

בתוך כך, דיווח ב׳וושינגטון פוסט׳ מצביע על כך שארה"ב פועלת להרחבת כוח המשימה הרב-לאומי בים סוף כדי להתגונן מפני איום החות'ים בתימן ולאבטח ספינות מסחריות בדרך לישראל. הציפייה היא כי בתוך כשבוע יוקם צוות משימה רב לאומי שיגן על נתיבי השיט.

 

אילת ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד