כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
153 תמכו 10 התנגדו

העצרת הכללית של האו"ם קראה להפסקת אש

153 מדינות תמכו בהצעה להפסקת אש הומניטרית, ו-10 התנגדו. העצרת הכללית של האו"ם קראה להפסקת אש בעזה. שגריר ישראל באו"ם הציג באו"ם את מספר הטלפון של לשכת ההסברה הממשלתית של חמאס בעזה. מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד, שאינה מחייבת את ישראל

העצרת הכללית של האו"ם קראה להפסקת אש
שגריר ישראל באו"ם עם מספר הטלפון צילום: צילום מסך

העצרת הכללית של האו"ם התכנסה היום לדיון חירום בנושא המצב בעזה, הכינוס לבקשת מצרים ומאוריטניה. העצרת אישרה הצעת החלטה הקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית ולשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים, שהגישו המדינות הערביות. 153 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, 10 התנגדו ו-23 נמנעו או נעדרו. מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד, שאינה מחייבת.

המדינות הביעו דאגה "מהמצב ההומניטרי הקטסטרופלי ומהסבל של האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית", וקראו להגן על האוכלוסיות האזרחיות הפלסטיניות והישראליות, בהתאם לחוק הבינלאומי".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הציג בפני העצרת הכללית של האו"ם את מספר הטלפון של לשכת ההסברה הממשלתית של חמאס בעזה, וקרא לנוכחים להתקשר ולדרוש ממנו הפסקת הלחימה.

השגריר אמר: "אם ברצונכן להשיג הפסקת אש אמיתית, תתקשרו לחמאס ותבקשו את יחיא סינוואר" תוך שהוא מרים שלט שעליו נכתב המספר של משרדי חמאס בעזה, והוסיף: "תגידו לחמאס שיניח את נשקו ויסגיר את עצמו ויחזיר את החטופים ואז תקבלו הפסקת אש אמיתית שתימשך לתמיד".

המדינות שהתנגדו הן ארה"ב, ישראל, צ'כיה, מיקרונזיה, פרגוואי, פפואה ניו גיני, ליבריה, נאורו, גוואטמלה ואוסטריה. ארה"ב ואוסטריה התנגדו להצעה לאחר שדרשו לגנות את החמאס בהצעה, אך הגינוי לא התווסף. המדינות שנמנעו הן ארגנטינה, בולגריה, קייפ ורדה, קמרון, גינאה המשוונית, גאורגיה, גרמניה, הונגריה, איטליה, ליטא, מלאווי, איי מרשל, הולנד, פלאו, פנמה, רומניה, סלובקיה, דרום סודן, טוגו, טונגה, אוקראינה, בריטניה ואורוגוואי.

 

גלעד ארדן העצרת הכללית של האו"ם מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש חמאס יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד