י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנשיא ביידן נשאל על כך

דיווח: ישראל מציפה את המנהרות "באופן מוגבל" כדי לבדוק את ההשפעה

רשת CNN מדווחת כי ישראל התחילה להציף מנהרות בעזה במי ים "באופן מוגבל". בישראל עדיין לא בטוחים אם זה יעבוד או איך זה יעבוד. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל על הצפת המנהרות, וענה כי הוא לא יודע אם בוודאות אם אין שם חטופים

דיווח: ישראל מציפה את המנהרות "באופן מוגבל" כדי לבדוק את ההשפעה
מנהרות חמאס צילום: Wissam Nassar/Flash90

בכירים ישראלים הודיעו לארה"ב שהם החלו "בניסוי זהיר" בהצפת חלק מהמנהרות של עזה במי ים "באופן מוגבל" כדי לבחון את היכולת למוטט את רשת המנהרות, כך אמר גורם אמריקאי ל-CNN.

על פי הדיווח, בישראל עדיין לא בטוחים אם זה יעבוד או איך זה יעבוד, אבל ישראל הבהירה לארה"ב שכוחות צה"ל מקפידים לבדוק את זה רק במנהרות שבהן הם מאמינים שאין חטופים.

דובר צה"ל אמר מוקדם יותר החודש כי נהרסו לפחות 500 פירי מנהרות בעזה ואיתרו יותר מ-800. מצה"ל נמסר בשבוע שעבר כי רבים מפירי המנהרות "היו ממוקמים בשטחים אזרחיים" ובתוך מבנים אזרחיים.

בשנת 2021, חמאס טען כי בנה מנהרות באורך 500 ק"מ מתחת לעזה, אם כי לא ברור אם הנתון הזה מדויק.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל הלילה על הדיווחים לפיהם ישראל החלה בהצפת חלק מהמנהרות ברצועת עזה במי ים כדי למוטט את רשת המנהרות של חמאס.

ביידן אמר לכתבים במהלך מסיבת עיתונאים עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי למרות שהוא שמע הצהרות כי בני ערובה לא מוחזקים במנהרות הללו, "הממשל לא הצליח לאשר זאת מעבר לכל ספק".

"לגבי הצפה של המנהרות, יש הצהרות שהם די בטוחים שאין בני ערובה באף אחת מהמנהרות האלה, אבל אני לא יודע את זה למען האמת" אמר ביידן. "אני יודע שלמרות זאת, כל מוות אזרחי הוא טרגדיה מוחלטת".

בתוך כך בכירים בארה"ב יגיעו השבוע לישראל לפגישות חשובות, כך הכריז הנשיא ביידן.

"היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, ייסע לאזור השבוע", אמר ביידן. "הוא ייפגש עם קבינט המלחמה בישראל", הוסיף הנשיא, כדי "להדגיש את המחויבות שלנו לישראל כמו גם את הצורך להגן על חיי אזרחים ולהבטיח יותר סיוע הומניטרי לעזה עבור אזרחים פלסטינים".

גם שר ההגנה לויד אוסטין יגיע לאזור. "אוסטין", אמר ביידן, "יגביר את המאמצים הבינלאומיים להגן על זרימה חופשית של אוניות דרך הים האדום" לאחר שהמורדים החות'ים מונעים מספינות מסחר לעבור ותוקפים ספינות שבדרך לישראל.

היום נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייפגש עם משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקאית שנחטפו ב-7 באוקטובר, כך אמר גורם בבית הלבן ל-CNN.

הפגישה תתקיים בבית הלבן. מספר משפחות של חטופים שוהות השבוע בוושינגטון הבירה כדי לפעול לשחרור יקיריהן.

לפי הבית הלבן, עדיין שבעה גברים אמריקאים ואישה אחת נעדרים מאז תחילת המלחמה.

על פי הדיווח, מספר בני משפחה של חטופים ביקשו להשתתף בטקס הדלקת נר חנוכה שהתקיים ביום שני בבית הלבן, אך לא קיבלו הזמנה. אבל ביידן התייחס לחטופים בטקס, והתחייב שהממשל "לא יפסיק לפעול עד שנחזיר כל אחד מהם הביתה".

חמאס ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד