כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי החיבוק של ארדואן

חושש לחייו? סגן מנהיג חמאס עבר מלבנון לטורקיה

סאלח אל-עארורי, מס' 2 בחמאס שמתגורר בשנים האחרונות בדאחייה בביירות, קרוב למוקדי הכוח של חיזבאללה, ומתאם משם את שיתוף הפעולה בין הארגונים, אלא שבימים האחרונים הוא ארז את חפציו ועבר למדינת החסות של חמאס - טורקיה

חושש לחייו? סגן מנהיג חמאס עבר מלבנון לטורקיה

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי שנחשב מס' 2 בהירככיה של הארגון, שיושב בדרך כלל בביירות בירת לבנון נמצא בימים אלה בטורקיה. כך פורסם ב'כאן 11'. אל-עארורי מתגורר בשנים האחרונות בדאחייה בביירות, קרוב למוקדי הכוח של חיזבאללה, ומתאם משם את שיתוף הפעולה בין הארגונים ואת פעילותה של שלוחת חמאס בלבנון.

הגעתו של אל-עארורי לטורקיה משקפת את הקשר העמוק בין ארדואן לבין חמאס, בעיקר בימי המלחמה ומאז טבח ה-7 באוקטובר. נראה שאל-עארורי מרגיש מספיק בטוח לשהות באדמת טורקיה, חרף האיומים של ישראל לחסל את הנהגת חמאס בחו"ל. יצוין כי אל-עארורי התגורר בעבר בטורקיה ונאלץ לעזוב אותה בעקבות לחץ ישראלי.

בריחתו של אל-עארורי לטורקיה דווקא מגיעה ברקע ההגנה שפרש נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן בהתייחסותו להקלטות ראש השב"כ רונן בר, שפורסמו ב'כאן 11', ובהן הוא נשמע כשהוא מכריז שישראל תחסל בכירי חמאס גם על אדמת טורקיה וקטר. הנשיא הטורקי אמר: "הם לא מכירים טורקים, הם לא מכירים את טורקיה. הם ישלמו מחיר כבד אם ינסו את זה".

"לאור הדיווח, המודיעין הטורקי הזהיר את עמיתיו הישראלים, והזכיר להם שסוכנויות ביון שונות ניסו בעבר ללא הצלחה לבצע פעולות בלתי חוקיות על אדמת טורקיה - כולל ניסיון חטיפת אזרחים ישראלים ב-2022". הוסיף גורם נוסף בממשל הטורקי. 

רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה חמאס מלחמת חרבות ברזל סאלח אל-עארורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד