י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
איבד 41 חיילים

הידידים סופדים לסא"ל תומר גרינברג הי"ד: "אישיות נערצת"

סא"ל תומר גרינברג נהרג במהלך הקרב הקשה בשג'אעיה | מספר ימים לאחר פרוץ המלחמה אמר לחייליו: "אתם לא כאלה מפונקים, ולא פחות גיבורים, וכנראה שאתם לא דור האייפון"

הידידים סופדים לסא"ל תומר גרינברג הי"ד: "אישיות נערצת"
סא״ל תומר גרינברג צילום: דובר צה"ל

במהלך התקרית הקשה שאירעה אמש בשג'אעיה נהרג סא"ל תומר גרינברג. הגדוד עליו פיקד נפלו 41 קצינים וחיילים במהלך מתקפת החמאס ומתחיללת הלחימה הוא היה בחזית. בשעות הצהריים המוקדמות מאות אזרחים נעמדו בצמתים מקיבוץ אלמוג בים המלח, מקום מגוריו של סא״ל תומר גרינברג ז״ל ועד לירושלים בטרם החל מסע הלוויתו בהר הרצל.

שמוליק שאולוב, חברו ספד לו: "היום אני נפרד מחבר מפקד ואדם מדהים, בן אדם כזה שתמיד חייך וצחק ותמיד ידע איך להוציא ממך חיוך גם שקשה. היום הוא נפל בהגנה על מדינת ישראל ועל עם ישראל שהוא מגן בגופו בשביל שלנו יהיה עתיד טוב יותר. תומר גרינברג מפקד גדוד 13 היה לוחם על. הלב פשוט נקרע. יהי זכרו ברוך".

ברוך, אביו של עמית בן יגאל שנפל לפני שלש שנים אמר עליו: "לא ייאמן ולא מאמין ולא רוצה להיפרד ממך. אני כותב ובוכה. תומר גרינברג מפקדו הנערץ של עמית הבן שלי. תומר היה מפקד בית הספר של סיירת גולני בשטח 100, עמית היה תחת פיקודו מדריך לוחמה. מאז נפילתו של עמית, תומר הקפיד להגיע אלינו ולהשתתף בכל האירועים לכבודו של עמית בן יגאל. תומר אהוב, תודה לך, מצדיע לך. משפחת גרינברג, מהיום אתם חלק מהמשפחה שלנו".

ארבעה ימים אחרי פרוץ המלחמה, אמר סא"ל גרינברג ללוחמיו: "חבר'ה, גדוד 13 גיבורים. דור יום הכיפורים, אחד לאחד. עוד 10 שנים יהיה מג"ד גיבור לגדוד 13, עם לוחמים גיבורים, חלקכם כבר תהיו הורים. הוא יקפיץ את הגדוד ביום כיפור ויספר עליכם, ויראה תמונות של ההרוגים שלנו. אז כנראה שאתם לא כאלה מפונקים, ולא פחות גיבורים, וכנראה שאתם לא דור האייפון. אז כל הכבוד לכולם, אני גאה אחד אחד במי שעומד פה, אבל זו רק ההתחלה".

מרים פרץ ספדה לו: " הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל עַל-בָּמוֹתֶיךָ חָלָל אֵיךְ נָפְלוּ גִבּוֹרִים. אהוב ויקר, חבר נפש, מפקד משכמו ומעלה, איש חזון, לפני המפקד - קודם כל אדם. נפל הלילה בקרב.

תומר שנשא את רוחו של אלירז לפניו. זכיתי שישא דברי זכרון באזכרה האחרונה של אלירז, הגיע אלי הביתה ואף ארגן מפגש של כל הלוחמים בביתו של אלירז בני. ואני, לא ידעתי שלא ישא רק את רוחו אלא ילך מאיתנו היום ויפגש עם מפקדו אלירז שכה אהב".

שבועיים אחרי פתיחת המלחמה אמר סא"ל גרינברג: "אני מרגיש ש-41 לוחמים מחפים עלינו מלמעלה. גבורתם של נופלי גדוד 13 מלווה אותנו בכל צעד שנעשה. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית לרצועה, עם אימונים מפרכים ועיבוד עצמי וקבוצתי שלבסוף יכינו אותנו להילחם ולנצח. הפעם, אנחנו אלה שנפתיע. נגיע בריכוז מאומץ, עם כל היכולות המתקדמות והסטנדרט הגבוה של הגדוד, ונהיה אלו שמנצחים!".

חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד