י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהפכה של ממש

2,500 מגה וואט מאנרגיה מתחדשת יתווספו לרשת החשמל

מהפכת האנרגיה של שר האנרגיה והתשתיות: עד 2,500 מגה וואט מאנרגיה מתחדשת יתווספו לרשת החשמל של ישראל, ויהפכו אותה למעצמה אנרגטית ויקפיצו את ישראל לעמידה ביעדים הלאומיים בתחום

2,500 מגה וואט מאנרגיה מתחדשת יתווספו לרשת החשמל
ישראל כץ במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מליאת רשות החשמל אישרה היום (רביעי) שלב נוסף בתוכנית האסטרטגית של שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ להפוך את ישראל למעצמה אנרגטית שאוגרת ומייצאת חשמל ממקורות של אנרגיה מתחדשת. המליאה אישרה חיבור של עד 2,500 מגה וואט מאנרגיות מתחדשות לרשת החשמל של ישראל.

משמעות ההחלטה שניתן יהיה לחבר לרשת הארצית מספר רב של מתקני אנרגיה שנמצאים בעיקר בפריפריה ולהגדיל את שיעור החשמל ממקורות מתחדשים במשק.         

רוב מתקני האנרגיה המתחדשת נמצאים בפריפריה בצפון ובדרום, ומלבד התועלת האנרגטית שבהם הם משמשים כמקור הכנסה נוסף עבור תושבי הפריפריה, שיכולים להרוויח כלכלית מהתקנת מתקני אנרגיה על נכסיהם או על גגות עסקיהם.

במקביל, משרד האנרגיה והתשתיות, רשות החשמל, חברת החשמל וחברת "נגה" ימשיכו לקדם את התוכנית האסטרטגית לקידום רשת הולכת החשמל, שאושרה על ידי שר האנרגיה והתשתיות בהיקף של כ-17 מיליארד ₪ עד שנת 2030.

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ אמר: "כל מדינת ישראל נמצאת בחזית והתקומה האמיתית נגד אויבינו היא להמשיך קדימה ולייצר הזדמנויות חדשות לכלכלה הישראלית - לעת הנוכחית וליום שאחרי. ההחלטה הזו מעידה על הנחישות שלנו לבנות ולהבטיח את חוסנה של מדינת ישראל ובזכותה, כל תושב שירצה להתקין בשטחו מתקן אנרגיה מתחדשת יחובר, ויזכה לתמריץ כלכלי בזכות הזרמתם של אלפי מגה-וואטים נוספים לרשת החשמל. הרווח הוא מכל הכיוונים – גם הכנסה כלכלית ליצרני החשמל, גם יותר חשמל נקי למדינת ישראל, וגם יותר ביטחון אנרגטי ואמינות אספקה. אנחנו נמשיך להפוך את ישראל למעצמה של אנרגיה מתחדשת, שתייצר חשמל נקי, תאגור אותו ותמכור אותו למדינות אחרות".

ישראל כץ חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד