י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניהל שיחות קשות

ממשל ביידן לא יציב תנאים לסיוע צבאי לישראל

גורמים אמריקאים אמרו ל-CNN כי לארה"ב אין תוכניות לשנות את עמדתה ולשרטט קווים אדומים סביב העברת נשק ותחמושת לישראל למרות לחץ של מחוקקים. מחוקקים דמוקרטיים לא היו מרוצים מהמהלך

ממשל ביידן לא יציב תנאים לסיוע צבאי לישראל
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

לממשל ביידן אין כרגע תוכניות להציב תנאים לסיוע הצבאי שארה"ב מספקת לישראל, כך אמרו גורמים רשמיים ל-CNN, למרות קריאות גוברת של מחוקקים דמוקרטים וארגוני זכויות אדם לארה"ב להפסיק לספק נשק אלא אם ישראל תעשה יותר כדי להגן על אזרחים בעזה.

בשיחה עם תורמים דמוקרטים בוושינגטון השבוע, אמר הנשיא ג'ו ביידן כי ניהל שיחות קשות עם נתניהו על המערכה הצבאית של ישראל בעזה, וציין כי ישראל מאבדת תמיכה בינלאומית בשל אזרחים רבים שנהרגים בעזה, ודיבר על הצורך בפתרון שתי המדינות.

הם ציינו כי הממשל מצפה מבעלי ברית של ארה"ב להשתמש בציוד מתוצרת ארה"ב בהתאם לחוק ההומניטארי הבינלאומי, ביידן הצביע על הנוהג של ישראל לצרף עורכי דין צבאיים ביחידות הצבאיות שקובעים מראש אם התקיפה תהיה מידתית וחוקית.

מחלקת המדינה לא סיפקה שום הבטחה למחוקקים שהממשל יפקח על אופן השימוש בתחמושת, כך אמר מקור בקונגרס ל-CNN, וכמה מחוקקים דמוקרטיים לא היו מרוצים מהמהלך.

"זו טעות של מנהל ביידן לעקוף את הקונגרס כדי לאשר מכירת תחמושת של טנקים לישראל על רקע פגיעה אזרחית בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן ממסצ'וסטס. "העברת נשק דורשת בדיקה ציבורית ובדיקה יסודית. הסיוע הצבאי של ארה"ב צריך להיות מותנה בשמירה על הערכים והחוק הבינלאומי שלנו".

עוד דווח, כי ארה"ב מציבה תנאים לציוד הצבאי שהיא מספקת לאוקראינה והבהירה לקייב שאינה יכולה להשתמש בנשק שסיפקה ארה"ב כדי לתקוף בתוך רוסיה. אבל אין קווים אדומים כאלה על הסיוע הניתן לישראל. ארה"ב ייעצה לישראל שלא לפתוח חזית נוספת עם חיזבאללה, כך אמרו גורמים רשמיים, אך לא איימה להפסיק את הסיוע אם כן.

בנוסף ישראל גם רוכשת נשק מכמה מדינות שונות ואינה מספרת לארה"ב בכל פעם שהיא משתמשת בפצצה או תחמושת שסיפקה ארה"ב.

 

 

ארצות הברית ג'ו ביידן חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד