כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תחליף לרוצחים העזתים

מאות עובדים זרים חדשים ממלוואי הגיעו לישראל

שר החוץ אלי כהן קיבל היום את פניהם של מאות עובדים חדשים ממלוואי, מרביתם צפויים להגיע לדרום הארץ אשר חווה פגיעה קשה עקב עזיבת עובדים עם פרוץ המלחמה, בהמשך, בהתאם לביקוש, יגיעו עובדים נוספים לכלל שטחי הארץ

מאות עובדים זרים חדשים ממלוואי הגיעו לישראל
רכבת אווירית של עובדים זרים צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן קיבל את פניהם של כ-200 עובדים זרים חדשים שהגיעו ממלוואי. מדובר בחלק ממהלך כולל משותף של משרד החוץ, משרד הפנים, רשות ההגירה והאוכלוסין ולשכות פרטיות להבאת אלפי עובדים ומתמחים לישראל עקב המחסור בידיים עובדות מאז 7 באוקטובר. בין המדינות שכבר שולחות עובדים בהמשך להסכמות עם המדינות השונות: סרי לנקה הצפויה לשלוח 300 עובדים בכל שבוע, 200 עובדים ממלוואי, 600 עובדי סיעוד ממולדובה ועוד כ-800 מתמחי מש"ב ממגוון מדינות, בעיקר בתחומי החקלאות. מדינות נוספות עמן ישראל כבר נמצאת בקשר לטובת הבאת עובדים נוספים: אוגנדה, מקסיקו, הרפובליקה הדומיניקנית, גואטמלה ורואנדה.

שר החוץ אלי כהן: "פועלים בחזית המדינית לשמור את איתנותו של המשק הישראלי. משרד החוץ מקדם בשבועות האחרונים הסכמים ושיתופי פעולה עם מדינות רבות על מנת לאפשר לכלכלה הישראלית להמשיך לנוע קדימה, בד בבד עם המלחמה בחמאס. ענפי החקלאות, הבנייה והסיעוד זקוקים לידיים עובדות וישנם אלפי עובדים ומתמחים ממדינות ידידותיות עמן אנחנו מנהלים דיונים בשבועות האחרונים וצפויים להגיע לישראל בקרוב על מנת שימלאו את החסר. נמשיך לפעול בכל הערוצים, בינלאומיים ומקומיים, על מנת למלא את השורות ולהביא ארצה עוד ידיים עובדות לטובת שגשוג הכלכלות של מדינותיהם ושל ישראל".

משרד החוץ פנה בשבועות האחרונים, באמצעות שגרירויות ישראל ברחבי העולם, ל-55 מדינות על מנת לקדם הבאת עובדים ומתמחים זרים להמשך ייצוב הכלכלה הישראלית כתחליף לרוצחים העזתים שעבדו בישראל וחלקם התגלו כסייעני חמאס.

מרבית העובדים המגויסים ממלוואי הינם בוגרי הפקולטה לחקלאות במדינה המזרח אפריקאית ואת מבצע הגיוס מטעם לשכת הערבה, שקידם את הגעתם, הוביל דניאל (חנן) משה. מדובר בצוות שהוקם בשבועות האחרונים לטובת גיוס ומיון עובדים בהתאם לנהלי רשות האוכלוסין וההגירה. פעילות חלק מהעובדים מתקיימת בין היתר בניהול איציק צור מ"מחקר ופיתוח" רמת נגב, בשת״פ עם לשכת הערבה וחברת DHM ובסיועו של קונסול הכבוד של מלוואי הישראלי ניר גז.

משרד החוץ, בהנחיית שר החוץ אלי כהן, יחד עם משרדי המשפטים, הפנים, העבודה ורשות ההגירה והאוכלוסין, פועל לטובת הרחבת הקשרים וההסכמים עם מדינות שונות לצורך הבאת מתמחים ועובדים זרים בענפים הבניין, סיעוד והחקלאות. בשבועות האחרונים מקודמים הסכמים שונים עם מלוואי, הרפו' הדומיניקנית, מולדובה, קניה, גואטמלה, הונדורס, אקוודור.

אלי כהן חמאס משרד החוץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד