כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תיאר את החג כ'שטני'

העונש הכבד לחבר הפרלמנט האנטישמי בפולין

פוליטיקאי פולני שריסס אתמול מטף כיבוי על חנוכיה כדי לכבות את הנרות בתוך בניין הפרלמנט של פולין, הושעה מהפרלמנט ולא יקבל משכורת 6 חודשים. חבר הפרלמנט תיאר את חג החנוכה כ'שטני'

העונש הכבד לחבר הפרלמנט האנטישמי בפולין
רגע כיבוי החנוכיה צילום: צילום מסך

חבר פרלמנט פולני אנטישמי ממפלגת הקונפדרציה הקיצונית של פולין, נזרק מהפרלמנט של פולין לאחר שריסס עם מטף כיבוי את החנוכייה שהוצבה בתוך בניין הפרלמנט.

תומכיו של המחוקק האנטישמי יצאו להגנתו, וגיסו עבורו 20.000 דולרים, לאחר שחבר הפרלמנט קיבל כעונש על מעשיו השעייה של שישה חודשים בהם לא יקבל שכר, ועוד שלושה חודשים בהם תקוצץ משכורתו בחצי.

עורך הדין שארגן את מסע גיוס הכספים פרסם בטוויטר: "הפרלמנט צריך להשתמש רק בסמלים פולניים וזה לא מקום של פולחן דתי".

חבר הפרלמנט תיאר את חג החנוכה כ'שטני' ואמר שהוא מחזיר את ה'נורמליות' בכך שכיבה את הנרות.

פקידה בפרלמנט שניסתה נואשות לקחת את המטף מידיו של חבר הפרלמנט גז'גוש בראון נאלצה לקבל טיפול רפואי לאחר שהמחוקק ריסס את המטף בפניה, בצעד שעורר זעם וכונה "שערורייתי לחלוטין" על ידי חברי פרלמנט אחרים.

הוא נשאל מיד לאחר התקרית אם הוא מתבייש במעשיו, בראון השיב בחריפות: "אלה שלוקחים חלק במעשי פולחן השטן צריכים להתבייש".

בראון טען בעבר למזימה שתכליתה להפוך את פולין ל'מדינה יהודית'. האקט שביצע אמש גרר גינויים נרחבים והנרות הודלקו שוב זמן קצר לאחר שבראון יצא מהחדר.

יו"ר הפרלמנט, סימון הולובניה כינה את המעשה "שערורייתי לחלוטין" ואמר: "זה לא היה צריך לקרות לעולם, פולין היא בית לכל הדתות. לא תהיה סובלנות לגזענות, שנאת זרים, אנטישמיות. כל עוד אני יושב ראש הפרלמנט".

הרב שלום דוב בער סטמבלר שליח ומנהל בית חב"ד בעיר ורשה שבפולין שניהל את טקס הדלקת נרות החנוכה כפי שעושה כבר 17 שנים, אמר כי "החגיגה התקיימה בשלווה והסתיימה רגע לפני פרוץ הכאוס".

"הוא עשה את זה בצורה מאוד אכזרית" הוסיף הרב סטמבלר, על בראון.

"מישהו ניסה להרוס את השבעת המשלה החדשה" אמר הרב סטמבלר. "ואני חושב שההשפעה הפוכה. עכשיו תהיה עוד יותר מודעות לכמה סובלנות נדרשת, כמה היא חשובה".

ראש הממשלה החדש שנבחר דונלד טוסק כינה את המעשה של בראון "בושה" ואמר שלעולם אסור לחזור על תקרית כזו.

טוסק נשא את נאום ההשבעה שלו בפרלמנט ביום שלישי, והתחייב להמשיך לעזור לאוקראינה.

"המשימה של פולין, המשימה של הממשלה החדשה, אבל גם המשימה של כולנו, היא לדרוש בקול רם ובתקיפות את הנחישות המלאה מכל הקהילה המערבית לעזור לאוקראינה במלחמה זו. אני אעשה את זה מהיום הראשון", אמר טוסק.

אנטישמיות פולין הדלקת נרות חנוכה חנוכיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד