ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הקשר שנרקם בשבי

הישראלית בת ה-5 נסכה תקווה בחטופה התאילנדית

נטווארי מונקאן, בת 35, סיפרה ל'ניו יורק טיימס' מביתה שבצפון תאילנד שהיא הוחזקה בעזה מתחת לאדמה. לדבריה, היא התפללה שתראה שוב את אמה, שאליה היא שולחת כסף מדי חודש. עוד סיפרה כיצד ילדה ישראלית בת 5 נתנה לה תקווה בכל אותה תקופה

הישראלית בת ה-5 נסכה תקווה בחטופה התאילנדית
שחרור חטופים צילום: תעמולת חמאס

האישה התאילנדית היחידה שנחטפה בידי חמאס סיפרה בריאיון בניו יורק טיימס שבמהלך כ-50 יום בשבי היא התפללה שבן זוגה, שגם הוא נחטף לעזה, חי, וכן סיפרה כי ילדה ישראלית בת חמש נתנה לה תקווה ואמרה לה שהם יתאחדו.

נטווארי מונקאן, בת 35, סיפרה ל'ניו יורק טיימס' מביתה שבצפון תאילנד שהיא הוחזקה בעזה מתחת לאדמה. לדבריה, היא התפללה שתראה שוב את אמה, שאליה היא שולחת כסף מדי חודש כדי לעזור לה לפרנס את משק הבית ולכסות חוב משפחתי. נטווארי סיפרה שבמהלך השבי היא ניזונה מפיתות ומעט מים.

החטופה התאילנדית סיפרה שהיא הוחזקה במנהרה עם שני גברים נוספים מארצה ועם דניאל אלוני ובתה אמיליה, בת חמש. נטווארי סיפרה שכדי להעביר את הזמן ולהסיח את דעתם מהרעב, היא סיפרה לאמיליה באנגלית על אוכל תאילנדי, בייחוד אטריות אורז ברוטב תמרהינדי, סוכר דקלים ורוטב דגים. נטווארי גם לימדה את אמיליה שירים בתאית ולספור עד עשר בשפתה. לדבריה, אמיליה מצדה אמרה לה שהיא בטוחה שתראה שוב את בעלה בונטום.

ב-24 בנובמבר, לאחר 48 יום בשבי, נטווארי וארבעת חבריה לתא שוחררו משבי חמאס. כשהיו ליד הגבול בין עזה למצרים היא הבחינה שבין כל 24 החטופים ששוחררו באותו היום נמצא גם בונטום. הם התאחדו כפי שאמיליה אמרה לה.

נטווארי סיפרה ששישה ימים לאחר השחרור מרצועת עזה היא דיברה עם אמיליה בשיחת וידאו וצפתה בילדה סופרת באצבעותיה בתאית וטועה רק בספרה שבע. בדומה לכך, סיפרה האזרחית התאית, בזמן שהותה בישראל היא נהגה לשוחח שלוש או ארבע פעמים ביום עם בנה בן ה-12 ועם בתה בת השמונה, שחיים בתאילנד.

שחרור חטופים עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד