כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במכתב למזכיר הממשלה

מעוז: "דחיית הבחירות המקומיות - הדבר המוסרי ביותר"

בהמשך למכתבו של שר הפנים משה ארבל למזכיר הממשלה בו הודיע כי לא ידחה את מועד הבחירות לרשויות המקומיות, פנה יו"ר נעם סגן השר אבי מעוז למזכיר הממשלה יוסי פוקס, ופירט את הסיבות בגללן יש לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות. "ישנם מצבים בחיי מדינה ואומה בהם נדרשים נבחרי הציבור להתעלות מעל לכל שיקול פוליטי"

מעוז: "דחיית הבחירות המקומיות - הדבר המוסרי ביותר"
יו"ר נעם אבי מעוז צילום: באדיבות המצלם

יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז שיגר הערב (רביעי) למזכיר הממשלה יוסי פוקס מכתב בו הוא מפרט מדוע יש לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות בניגוד לדעתו של שר הפנים משה ארבל שהודיע כי לא ידחה את מועד הבחירות לרשויות המקומיות.

"בהמשך למכתבו של שר הפנים אליך מהיום בנושא הנדון, הנני להבהיר את עמדתי ביחס למועד הבחירות המקומיות כדלקמן: ישנם מצבים בחיי מדינה ואומה שבהם נדרשים אנו כנבחרי הציבור ומנהיגי העם להתעלות מעל לכל שיקול פוליטי או אחר ולחפש רק את המאחד והמוסרי. חושבני שבעיצומה של מלחמה תהיה זו שגיאה קשה לקיים את הבחירות המקומיות במועד שנחקק דהיינו 30 בינואר 2024. בחירות מטבען הינן מייצרות מחלוקות ורצון להבליט איש איש את הישגיו ואיש איש את תוכניותיו ולעמת אותן מול התכניות של המתמודדים האחרים", כתב.

המכתב של סגן השר מעוז למזכיר הממשלה

מעוז הוסיף: "סבורני שבעת הזאת בה לוחמינו הנמצאים בחזיתות השונות ומוסרים נפשם על הגנת המולדת והשגת מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידי הממשלה, אין אנו רשאים להתעסק בעורף במערכת בחירות, קמפיינים, מטות בחירות , שלטי חוצות שרק יגבירו מחלוקות. אחדות השורות, אחדות העם ואחדות התפילות והמעשים של העורף כולו יחד עם הלוחמים שבחזית הינם הבסיס ההכרחי להשגת הניצחון והחזרת החטופים כולם. איננו יכולים להרשות לעצמנו בעורף לעסוק במערכת בחירות בשעה שאנו מתבשרים מידי יום על חללים נוספים במערכה הצודקת שאנו מנהלים מול אויבנו".

לסיום כתב סגן השר אבי מעוז: "אשר על כן, הנני מתנגד לעריכת הבחירות במועד הנקוב במכתבו של שר הפנים (30 בינואר 2024) ומבקש כי הממשלה תיזום חקיקה לדחיית הבחירות לתאריך שיחול חודשיים לאחר המלחמה. אני חושב שאין דבר יותר מוסרי וצודק מדחיית הבחירות בעת הזאת".

מוקדם יותר היום הודיע שר הפנים משה ארבל במכתב לשר הפנים כי אין היתכנות לדחיית הבחירות. "משיח שקיימתי עם ראשי הסיעות בקואליציה, בהם ראשי סיעת הליכוד, יו"ר הקואליציה, ויו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ, עלה כי קיימת התנגדות מובהקת לדחייה נוספת של מועד הבחירות המקומיות, לפיכך ולאור התנאים שנקבעו בחקיקה לאישור דחייה כאמור, אין לדחייה זו בעת זו היתכנות. בנסיבות אלו מצאתי כאמור שלא לפעול לדחיית הבחירות", כתב

בחירות מקומיות בחירות מקומיות 2023 אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד