ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אותך לא יכולתי להציל"

קצין המשטרה שנפצע בקרב עם מחבלים, ספד לבנו

"אנחנו בקושי ישנים בלילות וכל הזמן חולמים שמישהו דופק לנו על הדלת. סיוטים מתמשכים חודש וחצי. הלילה הסיוט התממש ודפקו על הדלת". ספד סנ"צ דורון אלוני שנפצע בעצמו בקרב עם מחבלים ב-7 באוקטובר - לבנו ערן הי"ד בן ה-19 שנפל בקרב בשג'עייה

קצין המשטרה שנפצע בקרב עם מחבלים, ספד לבנו
דורון אלוני, ערן אלוני צילום: דוברות המשטרה / אתר צה"ל

סגן ניצב דורון אלוני, מפקד ימ"ר לכיש מאופקים, נפצע ב-7 באוקטובר כשנסע לחלץ בן אחר שלו ממסיבת הטבע ברעים. בנוסף, חברו הטוב של דורון, ג'יי.אר דוידוב, מפקד תחנת רהט, נפל לנגד עיניו בחג שמחת תורה בחילופי אש עם מחבלים. בנו הקטן של דורון, ערן אלוני, אמנם הצליח להינצל ממסיבת הטבע, אולם ביום שלישי התבשר על הנורא מכל כי בנו ערן הי"ד, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נפל בקרב שבו נהרגו 10 לוחמים בשכונת שג'עייה, בן 19 בלבד בנופלו.

סגן ניצב אלוני ספד לבנו בהלווייתו בבית העלמין הצבאי בבאר שבע ואמר: "ערני שלי, אהוב ליבי. מענטש איפה שלא היית. אתה אומנם גיבור ישראל אבל קודם גיבור של משפחת אלוני. אנחנו בקושי ישנים בלילות וכל הזמן חולמים שמישהו דופק לנו על הדלת. סיוטים מתמשכים חודש וחצי. הלילה הסיוט התממש ודפקו על הדלת".

האב אלוני המשיך בכאב: "אנחנו מתקשים להאמין, אתה פרח שרק החל לצמוח, ילד עם מלא ערכים, אהבת המדינה. טיילת מגיל 16, הכרת את המדינה והתכוננת לצבא מנטלית ופיזית". עוד סיפר כי "לקחת מחברת ורשמת יעדים ומשימות שאתה רוצה לממש. השגת הרבה מהמטרות, אבל 19 שנים זה לא מספיק. ערן, אני ואימא, עומר, עמית ואופיר גאים ביעדים שלך. היית נחוש ודבק במטרה. חתרת למגע בכל פעם שהיית צריך. ביום שבת הארור ב-7 באוקטובר היית בבית כמו קפיץ ורצית לצאת ללחימה. אמרתי ערן תישאר, תשמור על אימא והמשפחה. היה צריך להחזיק אותך".

"באותה שבת ארורה נסעתי כדי לחלץ את אחיך הגדול עמית. אני רוצה לבקש סליחה ממך ערן שאותך לא יכולתי להציל. לא יכולתי להציל אותך. באיזה עולם אנחנו חיים שאבא מספיד את בנו? אני גאה בך ערני. שבוע שעבר התחלפתם, וחלק אחר של המחלקה נכנס לעזה. אתה לא התחלפת כי אתה חובש. אני מבקש מכולם לא לשכוח שאנחנו העם היהודי, עם הנצח. איש לא יוכל לנצח אותנו. אנחנו משלמים מחיר יקר מנשוא", אמר האב.

נציג צה"ל ספד לו ואמר: "גדלת במשפחה של לוחמים. אביך יצא ב- 7 לאוקטובר ונפצע. גדלת כילד שלישי מבין ארבעה. מלח הארץ. התגייסת במרץ 23. עברת מסלול קשה ומאתגר ועברת כל קושי בחיוך גדול. לעת ערב נפלת בקרב בהתקפת הנגד של מתקפת טרור רצחנית על ידי חיות אדם. על סיפור גוברתך וגבורת חבריך יגדלו דורות. חבריך מהגדוד המפואר ממשיכים בלחימה ונקראתי אני, מג"ד 51 לפני 30 שנה, להספיד אותך. בגולני לוחם מספיד לוחם. ערן החכם והאמיץ, היה שלום לוחם".

מלחמת חרבות ברזל משטרה עזה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד