י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבק החסידי על השם

לייבל'ה מגיש סיכום של ימי החנוכה מכל הזירות

והשבוע בלייבל'ה: התמונה מעזה ששוגרה מדוברות בתי הדין, הרווקים המבוגרים מתארסים בזה אחר זה, כתב 'בחדרי' בלב העיר עזה, בנט בביזנס בדרך מניו יורק לישראל, הקרב על השם החסידי בהר יונה, איש ירושלים שתקף את השדרן ברדיו והתנצל בהודעה שהועברה 

לייבל'ה מגיש סיכום של ימי החנוכה מכל הזירות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה אמנם לא הלך השנה להדלקות בחצרות האדמו"רים, אך זה לא מנע ממנו לצפות ללא הרף בכינורות ובמנהג המסורתי לנגן בכינור. אמנם לא מדובר בבטהובן - אבל הניגון, אוי הניגון חודר כל לב ומשמח את עם ישראל. 

לייבל'ה שמע שמאז פרוץ מלחמת שמחת תורה נפתח ה'שיבר' ורבים מהרווקים בעולם החסידי מתארסים בזה אחר זה. ללייבל'ה נודע בחודשיים האחרונים על שידוכים רבים לבחורים מבוגרים שהיה נראה כי לא יתארסו לעולם וברוך ה' בחסדי שמים לכל קוקו יש את הקוקיה שלו. 

ומי שהשבוע חשב שישנם רק סרטונים מזריקת תפוחים של האדמו"רים במוצאי שמחת תורה, קיבל את סרטון מעמד זריקת ה'במבות' אמנם לא של אסם אבל בהחלט שקיות במבה אותם זרק הרב שלום ארוש למתפללים שהגיעו לתפילה חגיגית לרגל ראש חודש וחנוכה במוסדות 'חוט של חסד'. מבחינת לייבל'ה מדובר בוידאו היסטורי ששווה צפייה. 

את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ראה לייבל'ה במחלקת ה'ביזנס' של אלעל בדרכו חזרה מניו יורק. מלפנים ראה לייבל'ה את פנחס ביכלר מנצח מקהלת 'מלכות' שגם חזר מסבב הופעות בערב חנוכה. לייבל'ה שמע מהצד את הנחירות והתכסה גם הוא בטלית. 

לייבל'ה שמע השבוע על רב חרדי מוכר במגזר שתחתיו נמצאים כמה מוסדות שנכנס לאחת מכיתות התלמוד תורה ודפק בחוזקה רבה על השולחן, וכתוצאה מכך, נשברו שתי אצבעותיו. נותר ללייבל'ה רק לאחל שבזכות התפילות המרוממות בחג החנוכה יחלים במהרה.

תמונת השבוע שייכת לדיין הרב אברהם זרביב המכהן בבתי הדין הרבניים בתל אביב ובאריאל שגויס למילואים כלוחם קרבי במעמקי עזה. הדיין חמד לצון והקים 'בית דין רבני' בחאן יונס. 

את ההודעה שלח: כולל מצ"ב תמונה. בברכה, > שי דורון > דובר וממונה יח"צ >בתי הדין הרבניים. ולייבל'ה שמח שגם במלחמה יש עבודה בדוברות בתי הדין. 

ומי שעשה חיל השבוע היה הכתב הצבאי שלנו אבי גדלוביץ שהסתובב ללא פחד במעוזי המחבלים ב"מם פי" ג'באליה. כאן גם המקום להזכיר את הפודקאסט השבועי במהלכו גדלוביץ' "צולל אל הקולות שמאחורי המלחמה".

ומי שנצפה השבוע ממתין ל'מעריב' בבת הכנסת של הרב גלדציילר בהר נוף הוא 'זקן הכתבים' יעקב ריבלין שלא חושף מקורות גם למתפללים המקורבים ביותר.

סגן שר האוצר לשעבר איציק כהן מש"ס, צפוי לקבל בקרוב תפקיד נחשב - מנכ"ל איגוד חברות הביטוח בישראל. לייבל'ה מאחל שאפו על התפקיד הרם.

לייבל'ה הגיע השבוע למלון ירמיהו 33 בירושלים, לשמחת הברית הגדטחה לבנו של איש התקשורת יקי אדמקר, מקול ברמה, וואלה ועכשיו 14. בשמחה ראה לייבל'ה את יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי שהגיע לכבד וקיבל כיבוד. 

בהיותו המבוגר האחראי ביקש דרעי להודות למסבירן החרדי ישראל כהן על פעילותו למען האחדות בעם ישראל מאז פרוץ המלחמה. 

בהמשך ראה לייבל'ה את מנחה הפטריוטים ינון מגל שהיה עורך של אדמקר ב'וואלה', השניים הרימו לחיים יחד עם איש התקשורת ישראל כהן שמקדש שם שמים עם משפחות החטופים. 

והשבוע גם התרחשה תקלה באחת הקבוצות עת תקף איש ירושלים המיתולוגי ישראל גליס את השדרן יעקב גרודקה מרדיו 'קול ברמה'. גליס מיהר להתנצל ואף עשה הודעה שהועברה להתנצלות נוספת בקבוצה לאחר שהשמיץ את השדרן. 

והנה סיפור חסידי יפה שגם במלחמה לא מאכזב. חסידי תולדות אברהם יצחק שהשתכנו בהר יונה שבנוף הגליל חיכו מזה זמן רב להגיע כבר ל-100 משפחות בשכונה, לאחר שהרבי אמר שאם יהיו 100 אברכים בקריה צריכים לתת את השם 'מעזריטש'. וכך שהגיעו לאברך ה - 100 שבא להתגורר בקריה, אברכים תלו שלט על בניין אחד הבתים וכתבו 'מזעריטש', בשבוע שעבר התכנסו חסידי תוא"י בירושלים במטרה לתרום לבית המדרש ובשעה שכולם לא נכחו בעיר הלכו חסידים הנמנים על קהילה אחרת והורידו את השם 'מעזריטש' ובמקום שמו כמה שמות אחרים של עיירות באירופה בכדי לגחך על העניין. לייבל'ה מאחל הצלחה לכל הצדדים.  

לייבל'ה הגיע להדלקה במעונו הזמני של האדמו"ר רבי משה אבחוצירא בשכונת שערי חסד בירושלים ופגש את עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים עומד כתלמיד לפני רבו.

בגן הבוטני בירושלים נצפו השבוע מראות חריגים כאשר השר מאיר פרוש הגיע לסייר בעיר הילדים שהוקם על ידי משרדו למען ילדי המפונים. השר והרמ"ט שימי אלבום לא יכלו לוותר על סלפי עם הליצנים.

להבדיל בין חול לקודש, המשיך השר פרוש לעיר העתיקה, לעקוב אחרי העבודות לבניית מעלית התצפית בישיבת הכותל ולאחר מכן קיים במקום מעמד הדלקת נרות חנוכה. באווירת הימים, פרצו כולם בתום המעמד בשירת 'אחינו כל בית ישראל' נרגשת.

יודע דבר מספרים ללייבל'ה כי ישראל מאיר, הדובר ויועץ התקשורת של ח"כ אליהו ברוכי, נצפה השבוע בקהילת המשוררים בפ"ת כשהוא ניגש לפני העמוד לכל תפילות השבת.

בטקס הוקרה שהתקיים היום ליועצי השרים והחכי"ם על פועלם בחמ"ל שהוקם בכנסת לסייע לתושבי עוטף עזה והצפון ולחיילי צה"ל. העניק יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה תעודות הוקרה ליועצי שר הרווחה יעקב מרגי, שלומי גזית ואפרים אוחיון על עבודתם המסורה בחמ"ל הכנסת מפרוץ המלחמה. לייבל'ה מצדיע ליועצים המסורים. 

הגאון רבי ישראל מאיר לאו לצד גיבור ישראל אביגדור קהלני פגשו השבוע בכינוס למען החטופים את איש התקשורת והמסבירן ישראל כהן לצד דובר העיר ביתר ואיש המילואים שלומי גיל. 

לייבל'ה השתתף בהדלקת נרות חנוכה בכיכר החטופים בתל אביב, לצד ראשי מערכות הביטחון בהם קציני משטרה וצבא, כוחות ההצלה והחירום. צלם המשטרה תיעד את מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר והיועץ האסטרטגי אליהו ארנד כשבתווך משפחתו של הנעדר אברהם מנגיסטו ששבוי בעזה. צילום: דוברות המשטרה

ומי שנסע השבוע להרגע בניכר מהמערכה הפוליטית שמתקיימת ברקע המלחמה, הוא הצייצן הבלתי נלאה יוסל'ה ברגמן שנצפה עם המזוודה ברכבת.

בחלוקת מעות חנוכה אצל האדמו"ר מויז'ניץ נראו השבוע החסידים לייזר היימן סמנכ"ל איחוד הצלה ואפי פלדמן יו"ר 'איחוד הצלה' סניף בני ברק.

הצלם נפתלי לרר שתיעד סעודת ראש חודש אצל האדמו"ר מויז'ניץ זכה לקבל 'חנוכה געלט' אישי מהרבי וגם זכה לתמונה. 

לייבל'ה זכה לבקר השבוע בספא המפואר 'אספמיה' באשדוד וזכה להתענג ב'בייזעם' טוב בסאונה הכי טובה בארץ. לייבל'ה טוען ששווה לבוא מכל הארץ. לייבל'ה גם שמע שפתוח כל יום שישי מהבוקר עד שבת וזקני ירושלים מגיעים להתבשם, לאכול קצת טשלונט ולשתות בירה קרה בכוס פלסטיק כמנהג זקני ירושלים מימי קדם שלא נכנסים לשבת בלי לקבל בייזעם עסיסי עם חום מטורף. אל תשכחו לומר שלייבל'ה שלח.

האיש שלנו בכנסת חיים רבינוביץ נצפה השבוע בהדלקת חנוכת הכנסת על גג בניין הכנסת בגבעת רם.

את דובר כבאות והצלה יהונדב ליפשיץ תפס לייבל'ה באמצע הפקת סרטון הסברה לחנוכה עם איש התקשורת מוישי לנדסמן שמשחק תפקיד.

באירוע הדלקת נרות חנוכה בבית החולים בלינסון, שנערך בסימן "אורות של תקווה", שהתקיים במעמד ד"ר לנה קורן מנהלת בית החולים בלינסון טאורלי ויינשטין מנכ"לית חטיבת קופות החולים בכללית, נצפו מנכ"ל ביה"ח ד"ר איתן ורטהיים ועו"ד פיני כהן יו"ר חבר הידידים של ביה"ח, בשיחה ערה עם חתן אות הנשיא הרב יוסי ערבליך יו"ר 'למענכם'.

בארגנטינה ראה לייבל'ה השליח הראשי של חב"ד ומקורבו של הנשיא מיליי הרב צבי גרינבלאט וחתנו השליח הרב חיים ברוך אוירכמן, בהדלקת נר חנוכה עם שר החוץ אלי כהן ופמלייתו וביחד עם שגריר ישראל בארגנטינה מר אייל סלע וכל צוות השגרירות.

ובירושלים פגש לייבל'ה את איש התיירות vip מוישי ליפשיץ מכובד בהדלקה המרכזית של מלון וולדורף אסטוריה לשם מביא את לקוחותיו כל השנה.

את המועמד החרדי לראשות העיר צפת יוסי קקון פגש לייבל'ה במסיבת חנוכה והתוועדות יחד עם חסידי חב"ד בעיר שכזכור היו האחרונים לחתום ולהצטרף לכלל המפלגות החרדיות בעיר.

את מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק פגש לייבל'ה בקיבוץ יגור בצפון משוחח עם מתנדבים בתרגיל מוכנות ענק שקיים הארגון השבוע מוכנות לכל מקרה ל"ע.

צמוד ונראה לחומות העיר בשער יפו כובד בהדלקת נר רביעי של חנוכה השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי לצידו העסקן הפעיל בצעירי חב"ד ירושלים והאיש מאחורי 'שיירת האור' ר' שלומי שוחט.

השבוע הגיעו תלמידי ישיבת 'תפארת שמואל' לבחורים מיוחדים מארגון אהל שרה אל מעון קודשו של האדמו"ר מסאדיגורה לברכה וקבלת חנוכה געלט, לייבלה ראה כיצד האדמו"ר מקבל בחביבות מיוחדת את יועץ התקשורת שלמה וייזר המלווה את הארגון.

יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן, ממשיך לחזק ולרומם את חיילי צה"ל ולהעניק ציציות לשמירה, במקומות הכינוס הסמוכים לגבול רצועת עזה.

את איש החסד המופלא ונציג כללית בעיר בני ברק  חזקי פקשר ראה לייבל'ה השבוע יחד עם הרב אלימלך פירר יו"ר עזרה למרפא בטקס הדלקת נרות חנוכה המסורתי של כללית בבני ברק שנערך בהשתתפות בכירי עולם הרפואה ועיריית בני ברק.

כוכב הרשת הגדול מכולם וולוולה קירשנבוים מביתר חבק השבוע בן בשעה טובה. לייבל'ה שולח מזל טוב ענק ומבין מדוע אחרי התחפושת בחתונה בויליאמסבורג שם וולוה במהירות לארץ הקודש. 

וולוה אף מזמין את הציבור ל'שלום זכר' ענק בשטיבלא'ך של ביתר בשילוב תחרות פיצוחים. 

בשמחת בר מצווה לבן עוה"ד הצמרת הגוראי יחיאל מונשיין ראה לייבל'ה את כל המי ומי שהגיעו לאחל מזל טוב לאב הנרגש. 

בחתונה לבתו הבכורה של יועץ החקיקה בלשכת ח"כ אשר, עו"ד יהודה כהן ראה לייבל'ה את האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא בשיחה עם ח"כ יעקב אשר. 

לאחר מכן ראה לייבל'ה את יעקב אשר בשיחה ערה עם העסק שרף מויז'ניץ אלעד ככל הנראה השיחה עסקה בבחירות הקרובות ומה תצביע ויז'ניץ בבחירות שאולי יתקיימו בזמן ואולי מי יודע יידחו לעוד זמן רב.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ ינון אזולאי לרגל שמחת נישואי בנו עם נכדת הגר"י כהן רבה של שכונת שמואל הנביא בירושלים. בשמחה שהתקיימה בבנייני האומה לאחר שהייתה אמורה להיערך באשדוד הגיעו המונים בראשות רבנים ואישי ציבור. 

ברכת מזל טוב לעסקן החשוב העוסק בצרכי ציבור באמונה הרב יהושע וינברגר מאגודת ישראל ודובר חסידות בעלזא, לרגל שמחת אירוסי בנו יחידו בבנים, החתן ארי מבחירי ישיבת בעלזא באשדוד. 

ברכת מזל טוב לאיש זק"א האגדי בערל'ה יעקובוביץ לרגל שמחת הברית לבנו בשעה טובה שנערכה בחנוכה בבני ברק. בשמחה ראה לייבל'ה את חנוך זייברט מ"מ ר"ע בני ברק, יעקב זכריהו חבר מועצת העיר ב"ב, מיכאל גוטווין מפקד זק"א, מוטי בוקצין דובר זק"א. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב שמואל פוגל בחיר ישיבת 'עטרת שלמה' ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין ומהלוחשים על אוזנו של ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליוסף כהן נאמן ביתו ומקורבו של ראש ישיבת 'קול יעקב' הגאון רבי יהודה עדס לרגל שמחת אירוסיו, עם נכדת אחותו של ראש הישיבה, בתו של הגר"מ ששון ראש כולל אהבת שלום ונכדת הגר"מ שילוני ראש כולל קול יעקב.

ברכת מזל טוב ללוחם מלחמות הטכנולוגיה העסקן הרב רפאל מאיר מרחובות לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור החשוב אלי סיגל מבחירי ישיבת בית מתתיהו. 

ברכת מזל טוב לבנימין קרמר נציג הקהילה החרדית בשכונת שביט בקרית אתא לרגל שמחת הולדת בנו. בשמחת הברית השתתפו רבני העיר ואישי ציבור רבים.

ברכת מזל טוב לרב נתן ברמץ מחשובי קהילת ברסלב במודיעין עילית לרגל שמחת אירוסי בנו החתן החשוב שלמה ברמץ, עם בת הרב שלמה מאיר הנדלר מבית שמש.

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד