כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כשל בטיחותי

בלתי נתפס: שתי מיליון טסלות לריקול

טסלה הזמינה שתי מיליון מכוניות לריקול. הרשות האמריקאית האחראית על בטיחות בדרכים, שביצעה תחקיר מקיף של מערכות האוטו פיילוט של טסלה, העלתה ממצאים חמורים

בלתי נתפס: שתי מיליון טסלות לריקול
2 מיליון טסלות נקראות לתיקון בשל חקירת NHTSA צילום: טסלה

טסלה הזמינה לא פחות משתי מיליון מכוניות לריקול, כך מודיעה היצרנית. הסיבה לריקול היא כשל בטיחותי במערכת ה"אוטו פיילוט", מערכת הנהיגה האוטונומית למחצה של טסלה שכבר הצליחה להכניס אותה בעבר ללא מעט צרות לאחר שנהגים ברחבי העולם החליטו לבחון את גבולותיה של המערכת המתוחכמת וישנו מאחורי ההגה, מה שלפעמים הסתיים באסון, למרות שטסלה עצמה ציינה חזור וציין שמערכת האוטו פיילוט שלה אינה מערכת נהיגה אוטונומית מלאה.

הריקול שטסלה תבצע נובע מחקירה של ה NHTSA, הרשות האמריקאית האחראית על בטיחות בדרכים, שביצעה תחקיר מקיף של מערכות האוטו פיילוט של טסלה והעלתה ממצאים חמורים.

הריקול עצמו נוגע לפי אמצעי תקשורת בארצות הברית למגוון נרחב של דגמים: טסלה מודל S שיוצרו בין 2012 ל-2023, טסלה מודל X שיוצרו בין 2016 ל-2023, טסלה 3 שיוצרו בין 2017 ל-2023 וגם טסלה מודל Y שיוצרו בין 2020 ל-2023, כלומר חלק גדול מאוד ממכוניות טסלה שיוצרו עד היום.

לפי דו"ח הריקול הפדראלי שפורסם בארה"ב: "במקרים מסוימים כאשר מערכת ההיגוי האוטומטי מופעלת, היקף השליטה בבקרות הרכב עלול להיות בלתי מספיק למניעת שימוש לא נכון של מערכת הנהיגה העצמאית" קובע הדו"ח, כלומר בשפה יותר פשוטה: המערכת גורמת לנהג לחשוב שהוא יכול לסמוך על הרכב אבל הרכב לא מגיב באופן מספיק מהוקצע.

אבל לפני שרצים להאשים את טסלה, לקבוע תור למוסך או למכור את האוטו חשוב לציין משהו: זו טסלה, כלומר אותו "ריקול" שעליו הכריזו בארצות הברית הוא למעשה תהליך שטסלה תפתור באמצעות עדכון מהאוויר שאורך כמה רגעים. עם תום העדכון הנהגים יקבלו יותר התראות שעליהם להיות עירניים בנהיגה גם במצב העצמאי כשמערכת אוטופיילוט פעילה, כלומר מדובר בריקול ענק, אבל גם משהו שייפתר מבלי שבעלי הרכב יקומו מהספה.

 

טסלה ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד