כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עין לא נותרה יבשה במעמד רווי הדמעות של אלפי יתומי ארגון "זה לזה" מדליקים יחד נרות חנוכה

במעמד המיוחד שהתקיים במתחם המג׳י קאס די סיטי במישור אדומים, הדליקו אלפי היתומים את נרות החנוכה, לצד פעילויות מגוונות לשמחת החג • בקשב רב נשמעו דבריו של כ"ק האדמו"ר ממבקשי אמונה שהרעיף טללי תחיה וברכות על היתומים ובני המשפחות: "אתם המגנים של עם ישראל"  

עין לא נותרה יבשה במעמד רווי הדמעות של אלפי יתומי ארגון "זה לזה" מדליקים יחד נרות חנוכה
זה לזה מסיבת חנוכה צילום: זה לזה

מי שלא ראה את המחזה, לא יוכל להבין את התעצומות וההתרגשות. היה זה מחזה מרומם ומרטיט כאשר אלפי יתומי ארגון "זה לזה" הדליקו יחד נרות חנוכה, במתחם המג׳י קאס הענק במישור אדומים, ביום ראשון, נר רביעי של חנוכה, אול מול עיני האימהות האלמנות שעמדו בעזרת הנשים וצפו במחזה המרהיב, בהשתתפות קהל רב שהגיע ליטול חבל באירוע המיוחד שהיכה הדים רבים בכל ריכוזי היהדות הנאמנה.

לאור המצב השורר בארץ, במהלך ביקור מרגש של יתומי המלחמה בבתי גדולי ישראל, ראשי הארגון שאלו כיצד לקיים את הפעילויות חנוכה לאלמנות והיתומים גם במצב העכשווי, וגדולי ישראל הורו כי דווקא בעת הזו יש נחיצות גדולה עוד יותר להכניס את השמחה והאור לבתיהם של האלמנות והיתומים, והעניקו את ברכתם הלבבית לפעילות.

ואכן, מה רבה הייתה השמחה וההתרגשות. במתחם מיוחד באולם הגדול הוצבו מאות חנוכיות שהודלקו יחד ע"י כאלף הילדים היתומים, שדווקא בימי החנוכה חשים יותר מבכל יום, את החיסרון העצום בהיעדרו של אב המשפחה שהיה מדליק איתם בכל שנה ושנה את נרות החנוכה, ועתה מצפים הם לקרן של אור שתאיר להם ולו במקצת את החושך והאפילה בהם הם שרויים כל השנה. וכאן נכנסים לתמונה המלאכים של "זה לזה", הפועלים סביב לשעון בכל ימות השנה להביא שמחה וחיות בבתיהם של היתומים והאלמנות.

במרכז המעמד נשמעו בקשב רב דברי ברכתו של כ״ק האדמו״ר ממבקשי אמונה, שבמתק לשונו ופשטות הליכותיו, בירך מעומק ליבו במילים חמות את אלפי היתומים והאלמנות שהתכנסו למסיבת חנוכה מרוממת, ואיחל להם ברכות לרוב תוך שהוא מעניק מטבע לברכה ושמירה, כשכל אחד מהיתומים עובר בסך וזוכה למילים מעצימות וברכה אישית.

"עליכם להיות שמחים וחזקים" אמר האדמו"ר ממבקשי אמונה לילדים "בפרשת שבוע אנחנו רואים שיוסף הצדיק, על אף שעבר כל כך הרבה קשיים ונסיונות, והיה יתום מגיל צעיר, לבסוף עלה לגדולה ונעשה מלך במצרים, וממנו באה ישועות ישראל".

והוסיף האדמו"ר בהרעיפו טללי תחיה על היתומים "גם אתם המגנים על כלל ישראל מול הצרות ששוטפים כנהר, ובפרט בעת הזאת, שעלה אויב אכזר על יושבי הארץ וביצע זממו באכזריות רבה. הקב"ה שומר עלינו, ובוודאי הכל זה רחמים וחסדים. עלינו להתחזק באמונה גם כשזה לא קל ובזכות זה נזכה לביאת הגואל, וכל הנשמות של ההורים שלכם יקיצו בתחיית המתים בקרוב ממש במהרה בימינו".

לצד ארוחה עשירה שהוגשה לציבור המשתתפים, התקיימו גם פעילויות מגוונות לציבור הנערים, הנשים והמשפחות תוך שימוש במתקני הפארק הייחודיים.

ארגון 'זה לזה' שבנשיאות הרבנית רוטנברג, אם האלמנות והיתומים, זוכה לפעול למען האלמנות והיתומים בישראל, וזכה לברכתם ועידודם של מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל, ולהבדלחט"א מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

בין הפעילויות המפיחות רוח חיים באלמנות והיתומים: קבוצות תמיכה, קורסים, סדנאות, טיולים מאורגנים לאלמנות ונופשים על מנת לנסוך בהם כוחות מחודשים, קעמפים ומחנות למאות יתומים ויתומות בכל קיץ , בר מצווות ליתומים, מערכת חונכים ארצית ע"י אברכים מומחים שמלווים את היתומים בתחום הלימודי ובפן הרגשי, המערכת מנוהלת על ידי צוות חינוכי מקצועי, ועוד.

במשך השנים תמך וסייע הארגון ביותר מ-6000 אלמנות ו-11 אלף יתומים אשר זוכים לסיוע, ייעוץ, אוזן קשבת ותמיכה מכל סוג שהוא.

זה לזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד