י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שמחה של מצווה בקרב חולי סי אף ומחלות הריאה במסיבת חנוכה שערך 'חיים לילד'

יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר: "שמחה יהודית אמיתית היא בהחלט תרופה שבכוחה להחיות בני אדם ואת זה ראינו במסיבת החנוכה השנתית"

שמחה של מצווה בקרב חולי סי אף ומחלות הריאה במסיבת חנוכה שערך 'חיים לילד'
חיים לילד מסיבת חנוכה צילום: חיים לילד

עשרות חולי סיסטיק פיברוזיס ומחלות ריאה ובני משפחותיהם השתתפו במסיבת חנוכה מרגשת שהתקיימה ע"י ארגון 'חיים לילד' באולמי נאות ירושלים.

למרות המצב השורר בארץ, בברכת גדולי ישראל ובהתייעצותם התקיימה המסיבה כדי לשמח ולעודד את החולים. המסיבה מתקיימת כבכל שנה בסיועם ובנדיבותם של בעלי אולם "נאות ירושלים" בבני ברק הרב שמוליק קיסטר ויד ימינו הרב ציון כהן. במשך שבועות ארוכים עמלו מתנדבי העמותה בניצוחה של מנהלת העמותה הגב' מזל קוריאט, על הכנת התכניה העשירה והמגוונת.

דברי ברכה נשא יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר שקידם את הנוכחים ואמר בדבריו: "בארגון חיים לילד עסוקים כל השנה ללוות את החולים ובני משפחותיהם. עשינו מסורת לקיים גם בחנוכה מסיבה חגיגית וטבעי הוא שבחג החנוכה נשמח לכבודם של הניסים, שעוד יזכו בעז"ה החולים לראות בקרוב".

הרב סקלר הוסיף ושיתף: "כדאי להבין שכאשר ילד או נער חולה מרגישים שמחה, באופן מיידי זה משפיע על החוסן הגופני והנפשי כאחד. שמחה יהודית אמיתית היא בהחלט תרופה שבכוחה להחיות בני אדם ואת זה ראינו במסיבת החנוכה השנתית".

בסיום דבריו אמר ברגש הרב סקלר את תפילת אחינו כל בית ישראל ומי שברך לרפואת בפצועים כשכל הקהל מצטרף מילה במילה.

בזה אחר זה עלו שורה של אומנים כדי לשמח את החולים ובהם יוסי ברגר, גבי אהרון, משה דוויק ונער הפלא בנצי קלצקין. על הקלידים ניצח ביד רמה הקלידן דוידי נחשון יחד עם הנגנים אריק שחר ושרוליק ינקוביץ, כשאת ההגברה והסאונד ניהל ברוב כשרון שרגא בוקשפן.

גדולי הזמר הרקידו במשך שעה ארוכה את משתתפי המסיבה עם מיטב שירי החנוכה ושירי המוסיקה החסידית והיהודית, כאשר מעגלים של ריקודי שמחה, נראו בכל רחבי האולם.

זמן ממושך רותקו המשתתפים למופע המדהים של אמן החושים מני הולנדר שליהטט בקהל שבמשך שעה ארוכה הצליח להקסים, להפתיע ולרגש את הילדים ואת ההורים כאחד, שעמדו משתוממים אל מול שורה ארוכה של קסמים שבוצעו אל מול המשתתפים ובהשתתפותם.

האירוע הועבר בשידור חי ברדיו קול ברמה בהגשתו של השדר עמי מימון. את ארגון האירוע נטל על עצמו איש החסד הרב חונא דייטש שנרתם למען הארגון.

לכל אורך האירוע נהנו הילדים מבר עשיר שכלל את מיטב המאכלים והמשקאות, כמיטב המסורת של מרכז האירועים 'נאות ירושלים'.

חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד