כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האור דוחה את החושך

המושלת במסר ליהודי ניו יורק: "עובדים קשה כדי לשמור על ביטחונכם"

החנוכייה הגדולה בעולם, עומדת במנהטן כבר חמישים שנה ברציפות, והביאה אותו ללב המיינסטרים האמריקאי. מושלת מדינת ניו יורק אמרה בהדלקת החנוכייה הגדולה בעולם: "אין מקום לשנאה במדינת ניו יורק"  

המושלת במסר ליהודי ניו יורק: "עובדים קשה כדי לשמור על ביטחונכם"
החנוכיה הגדולה בעולם צילום: דב הכטמן, מולי ברגר

בצל האנטישמיות הגואה בקמפוסים בארה"ב ובעולם בכלל – על רקע המלחמה בישראל, מושלת מדינת ניו יורק, הגב' קתי הוצ'ול, השתתפה במעמד הדלקת החנוכייה הגדולה בעולם בשדרה החמישית בניו יורק.

רגעים לפני שהרב שמואל בוטמן, מנהל צעירי חב"ד המרכזית, הדליק את החנוכייה, המושלת העבירה מסר באמצעות כלי התקשורת הרבים שהגיעו למקום. "חנוכה הוא תזכורת לכוח, לחוסן וליכולת למצוא אור דרך החושך", אמרה, "ואם אי פעם בהיסטוריה שלנו, בניו יורק, היינו צריכים למצוא אור אחרי החושך, זה ממש עכשיו".

המושלת ביקשה גם להעביר מסר ליהודי ניו יורק ואמרה: "אני רוצה לוודא שכולכם תדעו שאנו עובדים קשה כדי לשמור על ביטחונכם. אנחנו דואגים שבכל מקום שתלכו להתפלל ולחגוג את החג הגדול הזה, תהיו מובטחים. כי אין מקום לשנאה במדינת ניו יורק המיוחדת".

החנוכייה הגדולה בעולם, עומדת במנהטן כבר חמישים שנה, והביאה אותו ללב המיינסטרים האמריקאי. החנוכייה זכתה בבנייתה לליווי ולהדרכות של הרבי מליובאוויטש. בכל שנה, ההדלקה משודרת בכלי תקשורת בולטים בארה"ב והיא הפכה לחלק מהחיים היהודיים ולחלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית. "הלקח מהדלקת החנוכייה הוא חזק וקשור מאוד לזמן שלנו", אמר הרב בוטמן במעמד ההדלקה, "כמו שיהודה המכבי לא ניהל משא ומתן עם האויב, גם אנחנו לא ננהל משא ומתן עם אויבנו".

השתתפותה של מושלת מדינת ניו יורק בהדלקה, ריגשה יהודים רבים, בימים מאתגרים אלו. המושלת, חשפה בפני קהל המשתתפים סיפור אישי ומפתיע: המושלת קיבלה את הידיעה על מות אביה, בזמן שהיא התכוננה לביקור בארץ, אחרי טבח שמחת תורה. "למרות האובדן האישי, הייתי נחושה לנסוע לארץ כסולידריות עם העם היהודי", סיפרה, "כשביקרתי בכותל המערבי הכנסתי שני פתקים, אחד לעם ישראל - המתמודד עם כאב וסבל ורציתי לנחם אותם, ופתק אחד בשביל אבא שלי, שכל מה שהוא רצה לעשות זה לנסוע לישראל. הוא היה שם רק כמה שנים קודם לכן. הוא הלך גם לכותל המערבי, אז היה חשוב גם לי להיות שם".

לאחר מעמד ההדלקה, שוחחה המושלת עם עשרות יהודים שביקשו להודות לה על הגעתה להדלקה. וכך, על רקע השלהבות של החנוכייה הגדולה בעולם, הועבר מסר של תקווה לעתיד טוב יותר. "ישנו פתגם חסידי שמעט מן האור דוחה הרבה מן החושך", סיכם הרב בוטמן, "אנחנו בטוחים ומאמינים שזה מה שיקרה".

אנטישמיות הדלקת נרות חנוכה ניו יורק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד