כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מסיבת עיתונאים

גנץ: "צריך להגיד מה יהיה ביום שאחרי ולא לייצר מחלוקות מדומות"

יו"ר המחנה הממלכתי מסר הערב הצהרה ועקץ את נתניהו כשאמר: "צריך להגיד מה יהיה ביום שאחרי ולא לייצר מחלוקות מדומות". גהנץ הוסיף: "לא נפסיק לחפש, להאמין ולפעול, להשבת החטופים"

גנץ: "צריך להגיד מה יהיה ביום שאחרי ולא לייצר מחלוקות מדומות"
בני גנץ צילום: צילום מסך

יו"ר 'המחנה הממלכתי', השר בני גנץ עקץ הערב (חמישי) את ראש הממשלה נתניהו שמבהיר מעל לכל במה כי הרשות הפלסטינית לא תיכנס לעזה ביום שאחרי ואמר כי הנהגה צריכה לומר מה כן ולא לייצר מחלוקות מדומות.

בפתח דבריו אמר גנץ: "המשימה שלנו כדרג מדיני היא לאפשר ללוחמים להמשיך ולהשלים את המשימה – בדרום וגם בצפון, כדי להחזיר את החטופים ולאפשר לתושבים לחיות בבטחה. לשם כך, עלינו לשמר את הלגיטימציה וחופש הפעולה, ולתכנן את המשך הלחימה. בניגוד לעבר, לא נסיים ב"שקט יענה בשקט".

לדבריו, "במלחמה הזו, אין "יום שאחרי", יש תהליך ארוך, קשה והכרחי, בעוצמות משתנות. ימים, וחודשים ושנים. התפקיד של ההנהגה הוא להגיד לציבור מה כן יהיה, ולחתור לשם. בצורה עניינית, ובלי לייצר מחלוקות מדומות כשחיילינו נלחמים שכם אל שכם בשדה הקרב.

הבסיס למסגרת שתאפשר ייצוב ביטחוני ואזרחי בדרום, מוסכם על רוב חלקי החברה הישראלית, וחלקים גדולים ממנו גם על שותפינו האמריקאים. אז מה כן? חמאס היא חלק מהציר האיראני שרוצה להשמיד אותנו ולבלום את הנורמליזציה. עלינו לגרום למצב ההפוך לקרות: להסיר את האיום של חמאס, לחזק את הקשר עם מדינות ערב המתונות, ולבנות מציאות אזורית אחרת שתכלול גם מסגרת לפתרון בעזה.

בהיבט הצבאי - בסיום השלב הקרוב כשתושלם המשימה בדרום הרצועה -  נעצב שליטה ביטחונית מלאה על המרחב, כולל תפיסת שטח שתאפשר את המשך המאמץ המבצעי".

עוד אמר השר גנץ: "ישראל תשלוט ביטחונית, תשמור על חופש פעולה, ותממש אותו בכל השטח. דין חאן יונס ושג'עייה יהיה כדין הקסבה בשכם. בהיבט האזרחי - יהיה נכון לאתר גורמים מקומיים שיטפלו בביוב, ברפואה ובנושאים האזרחיים, בתמיכת מנהלת שתורכב ברובה ממדינות ערביות מתונות, שחלקן כבר הביעו נכונות להצטרף למאמץ הזה.

והחשוב מכל – צריך להתניע את תהליכי הנורמליזציה, ולרתום אותם גם למהלך לשינוי המציאות בעזה בטווח הרחוק. בהקשר הזה, נפגשתי עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ק סאליבן, ושוחחתי באופן אישי בשבועות האחרונים עם מנהיגים בארה"ב, באירופה ובאזור.

הם מעוניינים לקדם תהליך כזה, ולהשקיע בו את המשאבים הנדרשים. ברור גם לנו וגם לשותפינו שהמושגים הישנים, והמציאות של העשורים האחרונים, צריכים להשתנות ולהיות צופי פני עתיד".

גנץ עקץ את נתניהו ואמר: "לצערי, גם בימים האלו, יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות מדומות בעם ובפגיעה ביחסים החשובים עם ארצות הברית. אנחנו לא ננהג כך בזמן מלחמה. חבריי ואני, נמשיך לפעול באחריות לאומית, נגבה את הלוחמים והמפקדים, נדאג שיתקבלו ההחלטות הנכונות והקשות, נטפל בשיקום היישובים ונפעל אך ורק למען האינטרסים של עם ישראל. 

גם היום ליבן של מעל 100 משפחות שיקיריהן חטופים בעזה, כבד. יש מי שטוענים שהנס בחנוכה, הוא שפך השמן הספיק ל-8 ימים. אבל לולא הגיבורים שהאמינו בבניין בית המקדש, וחיפשו אותו, הנס לא היה מתרחש. אלו הלוחמים שלנו, אלו המשפחות שלא מפסיקות לפעול לשחרור יקיריהן. לא נפסיק לחפש, להאמין ולפעול, להשבת החטופים. לעולם לא נפסיק לחתור לאחדות ישראל, שתאפשר עמידה בשותפות הגורל של כולנו", כך גנץ.

מלחמת חרבות ברזל בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד