כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הזהיר את ישראל

יועץ הנשיא: "טורקיה בקשר עם חמאס כדי להביא לשלום"

האם מנהיג חמאס היה בטורקיה במהלך הטבח ב-7 באוקטובר? "יכול להיות שהוא היה", כך אמר יועצו של ארדואן. היועץ אקיף קגטאי קיליץ' אמר שהוא לא יודע אם הנייה היה בטורקיה ב-7 באוקטובר, אבל הודה ש"יכול להיות שהוא היה"

יועץ הנשיא: "טורקיה בקשר עם חמאס כדי להביא לשלום"
איסמעיל הניה צילום: חסן ג'די, פלאש 90

יועץ מדיניות החוץ והביטחון הראשי של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הגן על החלטת טורקיה לארח בכירי חמאס, ואמר כי טורקיה בקשר עם חמאס "כדי להביא לשלום".

"אנשי חמאס יכולים לבוא וללכת באופן חופשי מטורקיה ולהיות בעלי נוכחות קבועה במדינה" אמר לרשת CNN.

בכירי ארגון הטרור נפגשו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לאורך השנים. ראש הארגון איסמעיל הנייה פגש את ארדואן ביולי האחרון ויש דיווחים לא מאומתים שהניה היה בטורקיה ולא מקום מגוריו הקבוע בקטאר במהלך הפיגועים ב-7 באוקטובר.

בראיון הראשון שלו מאז החלה המלחמה בעזה, היועץ אקיף קגטאי קיליץ' אמר שהוא לא יודע אם הנייה היה בטורקיה ב-7 באוקטובר, אבל הודה ש"יכול להיות שהוא היה".

קיליץ' הגן על קשרי טורקיה עם חמאס, שמדינות רבות מחשיבות אותו כארגון טרור אבל טורקיה לא.

"הבעיה היא לא היכן נמצאים אנשי חמאס, השאלה היא כיצד נוכל לפתור את הסכסוך, את המלחמה", אמר.

"אנחנו מדברים על הנושא הזה לאור האירועים של היום, אבל המציאות היא שבעבר למשל, ממשלת ישראל עצמה ביקשה מאיתנו. לפני יותר מ-10 שנים, לתקשר עם חמאס, לעבוד איתם".

קיליץ' גם הזהיר את ישראל שלא להתנקש בחיי מנהיגי חמאס בטורקיה.

קיליץ' אמר שכל ניסיון התנקשות ישראלי על אדמת טורקיה יהיה "לא מקובל בשום תנאי". פקידים טורקיים הזהירו בעבר את ישראל כי יהיו לכך "השלכות חמורות".

הנשיא ארדואן היה בין המנהיגים הבולטים בעולם שגינו את ישראל מאז תחילת המלחמה. הוא כינה את נתניהו "הקצב של עזה" ואמר שהוא יעמוד לדין בבית המשפט הבינלאומי כפושע מלחמה.

כשנשאל האם טורקיה תלחץ גם לשפוט את חמאס על הטבח ב-7 באוקטובר, שבו נרצחו יותר מ-1,200 בני אדם, קיליץ' התחמק. הוא הבהיר שוב ושוב כי הרג של אזרחים משני הצדדים הוא "בלתי מתקבל על הדעת", אך כאשר נשאל שוב האם על חמאס לתת דין וחשבון בבתי משפט בינלאומיים, הוא התחמק מלענות.

טורקיה חמאס בנימין נתניהו רג'יפ טאיפ ארדואן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד