ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מאחורי הקלעים של סרטון התעמולה

האחים נחטפו מביתם באיומי סכין; האם משחזרת

האחים יגיל ואור יעקב בני 13 ו-17 שוחררו מהשבי אחרי 52 יום בעוד אביהם נותר מאחור. האם סיפרה בראיון כיצד נחטפו מהבית באיומי סכין על אופניים חשמליים, איך העבירו את הימים הארוכים | וגם מאחורי הקלעים של הפקת הסרטון של יגיל מבית הג'יאהד האסלאמי

יגיל ואור משוחררים מהשבי
יגיל ואור משוחררים מהשבי צילום: תעמולת חמאס

אחרי חזרת בניה יגיל בן ה-13 ואור בן ה-17 בפעימה הרביעית משבי החמאס והג'יאהד האסלאמי אחרי 52 ימים, רננה גומא-יעקב משחזרת בראיון ל'חדשות 12' את התחושות והפעולות שעשתה למען השבתם הביתה.

"הפעלתי לחץ מטורף על חברי הקבינט כדי שיגיל יהיה ברשימה", שיתפה האם בראיון לעיתונאית יעל אודם, "הוא היה אצל הג'יהאד והיה צריך להעביר אותו לחמאס, שם היה אחיו אור. התנאי היה איחוד משפחות אז הייתי חייבת לוודא שיגיל יעבור".

יגיל בן ה-13, מוכר לרבים שצפו בסרטון שלו מתחנן לראש הממשלה שישחרר אותו, תיעוד שהופק ובוים על ידי מחבלי הג'יהאד האיסלאמי כאשר היה בשבי. "את זה שיגיל היה אצל הג'יהאד כולם יודעים, הם בחרו את הפרזנטור הכי טוב שיש", אומרת אמו רננה ומספרת ממה ששמעה מבנה ש"הם עשו 50 טייקים לסרטון הזה" ושהעבירו אותו ל"אולפן" מיוחד כדי להפיק את הסרטון בצורה המיטבית.

הוא סיפר לה ש"הוא קיבל דף מסרים מוכן מראש והכי חשוב לו שכולם יידעו שהוא בכלל לא התכוון למה שהוא אמר שם", אמרה האם ופנתה בראיון לראש הממשלה בנימין נתניהו והבהירה בשמו של בנה שהוא לא התכוון לדברים החריפים שאמר נגדו וכי מחבלי הג'יאהד הם אלו שהכריחו אותו להקריא את מדף מסרים.

עוד מספרת האם ל'חדשות 12' כי יגיל ואור יעקב היו בביתם בקיבוץ ניר-עוז ב-7 באוקטובר ונלקחו מהממ"ד באיומי סכין. היא תיארה כיצד שני בניה נחטפו: "לקחו ילד עם סכין מוצמד לצוואר, העלו אותו על אופניים חשמליות ואחרי שהוא יצא, לקחו גם את אח שלו".

"אחד היה ממש לבד והשני היה עם אנשים אחרים, לשמחתי מהקהילה שלנו. העובדה שאתה נמצא עם אנשים שמכירים אותך ודואגים לך, זה משהו מאוד משמעותי. הבן השני היה לבד כל הימים, למעט כמה בהם שהה באותו מקום עם פועל תאילנדי שנפצע קשה", סיפרה.

רננה המשיכה ותיארה איך עברו עליו הימים בשבי: "הוא צפה בחלון ולמד בעל פה את המואזין. ראה המון את אל-ג'זירה לצערי ולמד ערבית וככה דיבר עם השובים שלו. הוא אמר 'הייתי בלי טלפון אז המוח התחיל לעבוד'. הוא ממש למד עליהם, מי הם וכמה ילדים יש להם. אפילו למד על המשפחה שישבה ממול בחלון".

למרות שהם זכו להשתחרר, האחים יגיל ואור עדיין לא רגועים ודואגים למצבו של אביהם ושל חטופים נוספים שנשארו ברצועה, ביודעם במה כרוכה השהייה בעזה. האם רננה יעקב מגויסת כעת למען החזרת כל החטופים הנותרים. היא מוסיפה ואומרת בראיון: "גברים נשארו בשבי כאילו זה בסדר. אב ילדיי נחטף פצוע, כנראה קשה, ואנחנו לא יודעים מה מצבו. לא קיבלנו שום אות חיים וזה מדיר שינה מעיניי". 

רננה הצהירה בראיון כי למרות שיגיל כבר הגיע לגיל מצוות הוא לא יעלה לתורה כי הוא מחכה שאביו ינכח באירוע. הוא לא מוכן לחגוג בר מצווה בלעדיו. בימים אלה הם נמצאים במלון באילת עם אימם רננה ומקווים לשובו של אביהם בריא ושלם.

חטופים שחרור חטופים הג'יהאד האיסלאמי חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד