י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איך אמרו לי שהם מזרוחניקים?

הראש"ל חשף: מפגש נדיר בין בני מרן הרב עובדיה למרן רב שך

מפגש מפעים של כל בניו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל במעונו של מרן הרב שך זצ"ל וזעקתו הכואבת "איך אמרו לי שהבנים של הרב עובדיה יוסף כולם מזרוחניקים"?. את הסיפור סיפר לראשונה הראש"ל הגר"י יוסף בבית מדרשו בסנהדריה בזאת חנוכה. צפו בוידאו

הראש"ל חשף: מפגש נדיר בין בני מרן הרב עובדיה למרן רב שך
מרן הרב שך ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: ארכיון

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף חשף לראשונה סיפור דרמטי ומעניין מימי הקמת תנועת ש"ס בשנת תשמ"ד לפני 40 שנה, כאשר כל בניו של מרן הרב עובדיה נקראו למעונו של מרן הרב שך זצ"ל. הסיפור המלא הגיע לידי 'בחדרי חרדים' והוא מתפרסם כאן לראשונה. 

במהלך מסיבת חנוכה שע"י כולל יום שישי "קול מאיר" שבראשות הרב ישראל מאיר דיין בהשתתפות עשרות בני ישיבות, שהתקיים בליל זאת חנוכה בבית מדרשו של הראשון לציון בשכונת סנהדריה בירושלים נשא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שיעור בדרכי לימוד ההלכה וההשקפה הטהורה כאשר במהלכה סיפר מעשה נדיר על פגישה שלא סופרה בין כל בניו של מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל לבין מרן ראש הישיבה הרב שך זצוק"ל במעונו ברחוב ראב"ד בבני ברק.

"אני מספר את הסיפור הזה בפעם הראשונה ברבים", אמר הראשון לציון, "לפני ארבעים שנה, כשהקימו את תנועת ש"ס בשנת תשמ"ד, התקשר אלי אריה דרעי ואמר: אני מבקש שהיום בשעה שבע כל הבנים צריכים להיות אצל הרב שך. אמרתי לו: מה אני קשור לש"ס, אני יושב לומד כל החיים וכותב ילקוט יוסף. הוא הלך למרן האבא, מרן התקשר אלי ואמר לי ללכת.

"אני מגיע בשעה שבע לבית של הרב שך וכל הבנים נמצאים שם, רבי יעקב ע"ה, חכם אברהם, רבי דוד, רבי משה אז היה בחור, כולם הגיעו, ואז הגיע הרב שך נשען על אריה דרעי והוא מציג אותנו: זה הבן הגדול הרב יעקב, למד בישיבה קטנה פורת יוסף ובישיבה גדולה קול תורה אחר כך למד ב'תורה והוראה' והרב שך מסתכל בודק אותו מכף רגל ועד ראש, זה הרב אברהם גם הוא למד בישיבה קטנה פורת יוסף ובישיבה גדולה קול תורה, והרב שך מסתכל ומסתכל... אחר כך הגיע תורי, למד בפורת יוסף ובישיבת חברון וכך כל האחים רבי דוד, ורבי משה".

"ואז הרב שך שותק, נהיה שקט באוויר, ואז הרב שך אומר לאריה דרעי - "תגיד לרב פלוני (לא אומר מי זה) שלא ייכנס אלי יותר, איך הוא אמר לי שהבנים של הרב עובדיה יוסף כולם "מזרוחניקים"...? תראה, כולם בני תורה...! איפה למדו... איך הוא אמר לי כך?!".

אריה דרעי ענה לרב שך: ראש הישיבה ידעתי שכך אמרו לכם, אם הייתי מכחיש לא היית מאמין לי הייתם אומרים 'יש לך נגיעות'... הבאתי את כולם אליך "בא הרוג ברגליו" תראה אותם כולם בני תורה. סתם אמרו לך דברים לא נכונים. הוא (הרב שך) שמע דברים אחרים.

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל הרב יצחק יוסף הרב שך אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד