כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
ראשי הרשויות זועמים

צה"ל עומד לאפשר חזרה של 10 ישובים לעוטף

במסמך שגיבשו בצה"ל נכתב כי התושבים יוכלו לחזר מבלי לוותר על מימון השהייה בבתי המלון מתוך כוונה לנסות להחזיר אותם לאזור | ראשי הרשויות זועמים ולא רק בגלל שהאיום עדיין לא הוסר | דובר צה"ל: "אין החלטה רשמית של צה"ל להחזרת יישובים והמסמך אינו משקף את המתווה המתוכנן. מדובר בטיוטה"

צה"ל עומד לאפשר חזרה של 10 ישובים לעוטף
חיילים בכפר עזה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

בניגוד לעמדת ראשי הרשויות בעוטף עזה, במסמך פנימי של צה"ל עומדים להתיר ולאפשר חזרה של 10 ישובים לעוטף עזה - ובהם גם ישובים קדמיים שהותקפו באופן קשה ב-7 באוקטובר. כך מדווח תמיר סטיינמן ב'חדשות 12'.

במסמך תחת הכותרת הבהרות "הנחיית משלימות לצו אלוף" נכתב כי התושבים יוכלו לחזר מבלי לוותר על מימון השהייה בבתי המלון מתוך כוונה לנסות להחזיר אותם לאזור.

מדובר בישובים הבאים: זיקים, כרמיה, יד מרדכי, ארז, ניר עם, כפר עזה, עלומים, בארי, מגן וניר יצחק.

ראשי הרשויות זועמים על הכוונה להחזיר את התושבים בקרוב היות שהאיום לא הוסר, עדיין לא הקימו ושיקמו את מרכיבי הביטחון בישובים ולא הקימו בתי ספר עורפיים ובנוסף, למרות שיש החלטה לממן זאת הכסף עדיין לא עבר.

דובר צה"ל מוסר בתגובה למסמך לפיו ניתן לחזור ליישובי העוטף: "אין החלטה רשמית של צה"ל להחזרת יישובים והמסמך אינו משקף את המתווה המתוכנן. מדובר בטיוטה שהועברה להתייחסות ראשי הרשויות כחלק מהשיח השוטף שצה"ל מקיים איתם, בעניין היערכות לצמצום השטח עליו חל צו שטח צבאי סגור המגביל תנועה במרחב העוטף. בצה"ל עוסקים בהערכות ותכנון מתווה חזרה בטוחה ליישובים, לרבות מרכיבי ההגנה ותפיסת ההגנה במרחב. אין כל שינוי במעמד המפונים והטיפול בהם".

לצד זאת במכתב ששלח יוסי קרן, מ"מ יו"ר מועצת שער הנגב למפקד אוגדת עזה, תת אלוף אבי רוזנפלד, הוא כתב לו: "ישנה עוד עבודת שיקום רבה- פיזית ונפשית, עד שהקהילות צמודות הגדר תוכלנה לחזור הביתה לעוטף עזה. לא נאפשר את חזרת התושבים עד אשר יוסר האיום הביטחוני כפי שהובטח לנו, יוקמו מרכיבי הביטחון, יוסדר בתי הספר העורפיים והישובים יהיו מוכנים מבחינה מוניציפאלית לקליטתם.

אני מצר על כך כי השיח מתנהל שלא בשיתוף איתנו ועל הניסיון חסר האחריות לעודד תושבים לשוב לבתיהם בטרם הוסר האיום הביטחוני מעל הישובים.

כרגע אין הוראה בדבר חזרה לישובים. השהות במרכזי הפינוי הקהילתיים נמשכת ללא הגבלה, עד החזרה הביתה בביטחה ובביטחון.

אני חוזר ומבהיר שכל החלטה בעניין תהיה יחד עם הקהילות, באופן שיתאים לכל קהילה וקהילה. לא נסכים לאף דרך אחרת.

במידה ויהיה שינוי אעדכנכם באופן מיידי".

צה"ל יישובי עוטף עזה כפר עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד