כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זרימת מיליוני דולרים

תחקיר ה'ניו יורק טיימס': ישראל עלתה על רשת הכספים של חמאס אך לא עשתה דבר

ב-2018 השיג המוסד מסמכים חשאיים שחשפו קרן השקעות פרטית שמימנה את פעולות חמאס. תחקיר ניו יורק טיימס גילה שישראל וארה"ב לא פעלו לשתק אותה. חמאס רכש נשק באותו זמן שבו זרמו אליו מיליוני דולרים

תחקיר ה'ניו יורק טיימס': ישראל עלתה על רשת הכספים של חמאס אך לא עשתה דבר
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

גורמי מודיעין בישראל גילו ב-2018 מסמכים חשאיים של קרן השקעות פרטית שבה השתמש חמאס כדי לממן את המבצעים שלו. פנקסי חשבונות שנגנבו ממחשבו של בכיר בחמאס גילו נכסים בשווי מאות מיליוני דולרים. ה'ניו יורק טיימס' חושף כי חמאס החזיק בשליטה בחברות כרייה, גידול תרנגולות ובניית כבישים בסודאן, גורדי שחקים באיחוד האמירויות, פיתח נכסים באלג'יריה, וחברת נדל"ן שנסחרת בבורסה הטורקית.

הסוכנים שהשיגו את המסמכים שיתפו אותם עם ממשלת ישראל ועם הממשל בארה"ב, עם זאת, שום דבר לא נעשה. עוד דווח, כי חמאס רכש נשק באותו זמן שבו זרמו אליו מיליוני דולרים. בנוסף במשך שנים, אף אחת מהחברות שהוזכרו בפנקסי החשבונות לא היו תחת סנקציות מצד ארה"ב או ישראל.

מסמכים מראים גם כי לאחר שמשרד האוצר של ארה"ב הטיל סנקציות על רשת הכספים ב-2022, אישים הקשורים לחמאס הצליחו להשיג מיליוני דולרים באמצעות מכירת מניות של חברה שנמצאת ברשימה השחורה של ארה"ב. משרד האוצר האמריקאי חושש כעת שהכספים יאפשרו לחמאס לממן את המשך המלחמה שלו בישראל ולהיבנות מחדש בסיום המלחמה.

"זה משהו שאנחנו מודאגים מאוד ממנו ומצפים לראות בהתחשב בלחץ הפיננסי שבו נתון חמאס", אמר בראין נלסון, תת-שרת האוצר לענייני טרור ומודיעין פיננסי ל'ניו יורק טיימס'. "מה שאנחנו מנסים לעשות זה לשבש את זה". האישיות הבכירה ביותר ברשת הכספים של חמאס הייתה אחמד עודה, איש עסקים ירדני.

איחוד האמירויות חמאס עזה ארצות הברית המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד