ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
טרור החות'ים

חברות הספנות נכנעו לאיומים: "עוד מיליון דולר לכל אונייה"

שלושת חברות ההובלה הימית הגדולות בעולם הודיעו כי הן מפסיקות לפעול בים האדום | למעשה לא יגיעו לישראל מדרום אלא דרך חיפה ואשדוד

חברות הספנות נכנעו לאיומים: "עוד מיליון דולר לכל אונייה"

במהלך השבת, חברת ההובלה הימית השניה בגודלה בעולם, "מארסק", הודיעה כי היא תפסיק לפעול בים האדום בעקבות ההתקפות הבלתי-פוסקות של המורדים החות'ים בתימן על ספינות העוברות באזור, מנתיבי השיט החשובים בעולם. "ההתקפות האחרונות על כלי שיט מסחריים באזור מדאיגות ומהוות איום משמעותי על שלומם וביטחונם של המלחים", נאמר בהצהרת החברה שבבעלותה צי של 300 ספינות. עם זאת, החברה הכחישה טענה של החות'ים שלפיה הם פגעו בספינה של החברה שהייתה בדרך לישראל.

גם חברת הספנות הצרפתית CMA CGM וחברת האפאג־לויד הגרמנית הודיעו שהן מפסיקות את משלוחי המכולות דרך הים האדום, בעקבות המתקפות על ספינות באזור מהאזור שבשליטת החות'ים בתימן.

על ההשלכות של הודעות אלו עומד ד"ר אליקים בן־חקון מהפקולטה למדעי הנתונים בטכניון בראיון ל'כלכליסט'. "כ־99% מהסחורות (במונחי נפח מטען) מגיעות לישראל דרך הים, וכ־40% מהמטענים המגיעים לישראל עוברים בתעלת סואץ. המשמעות של עצירת מעבר האוניות בים האדום היא להקיף את אפריקה, מה שיוביל להתארכות של כשבועיים עד חודש בזמני האספקה, בהתאם לאזור יעד ההפלגה, מהירות השיוט וקטגוריית האונייה. בהערכה גסה, מדובר בעלות נוספת של 400 אלף דולר עד מיליון דולר לכל אונייה".

ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד