י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
קוראים למתווה להחזרת חטופים

משפחות החטופים לממשלה: "129 ארונות הם לא תמונת ניצחון"

משפחות החטופים במסר לקבינט המלחמה: "129 חטופים שחוזרים בארונות קבורה, זו לא תמונת ניצחון. התימרון הצבאי לבדו לא יחזיר אותם הביתה. נתבצר בכניסה לבסיס הקריה עד לקבלת מתווה ישראלי לשחרור כל החטופים"

משפחות החטופים לממשלה: "129 ארונות הם לא תמונת ניצחון"
תמונות החטופים הוצבו על פסי הרכבת באושוויץ צילום: JRoots

משפחות החטופים קיימו הערב את העצרת המרכזית בכיכר החטופים, לצד אלו ששבו משבי חמאס בעזה. המשפחות יצאו עם מסר ברור לקבינט המלחמה: מותם של שלושת החטופים בעזה, מחייב אותנו לפעול מיד. 129 ארונות הם לא תמונת נצחון. הציגו מתווה ישראלי לשחרור החטופים מעזה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי. מאה אלף איש, הגיעו לתמוך במשפחות.

בתום העצרת, משפחות החטופים, הודיעו כי הם צועדים אל עבר שער בגין של הקריה בתל אביב. המשפחות מתוכננות להתבצר שם, עד אשר קבינט המלחמה יציג בפניהם מתווה ישראלי לשחרור החטופים משבי חמאס, לפני שיהיה מאוחר מידי.

איתי ומיה רגב, ששוחררו משבי חמאס: "בלילה של ה-6 באוקטובר הלכנו לחגוג את החיים ונלקחנו שבויים למקום הכי רשע ואפל. איתי ואני חזרנו מהשבי, אבל עוד 129 חטופים עדיין שם. לא ידענו מה קורה פה, שיחקנו לנו בראש. אנחנו רוצים לומר לקבינט המלחמה לא לוותר על מי שנשאר שם - תעשו עסקה, עכשיו! תודה לכם על כל הצעקות, הצעדות, העצרות והכל כדי להחזיר אותנו. אנחנו מבטיחים שנעשה הכל כדי שכל חטוף יחזור למשפחתו".

אגם גולדשטיין אלמוג, ששוחררה משבי חמאס יחד עם אמה ואחיה: "אני עומדת כאן כדי לספר את סיפור חיי, אמא שלי ושני אחיי נחטפו לעזה. אבא שלי ואחותי הגדולה נרצחו. איבדנו כל כך הרבה אנשים וחובתנו להחזיר את כולם. אתמול קרה הדבר הכי נורא, ממנו חששנו. אני מבקשת מקבינט המלחמה: תחזירו את כולם, הם התקווה והם מה שנשאר".

דניאל אלוני, ששוחררה משבי החמאס יחד עם בתה, אחותה וילדיה וגיסה דוד קוניו עדיין שם מסרה: "כשאני מתעוררת בבוקר, החטופים מתעוררים בבוקר לחושך. כשאני אוכלת, אני חושבת על מה הם אוכלים, אם בכלל. לכל אחד מהחטופים והחטופות יש שם ומשפחה שמחכה לו או לה כבר 71 ימים. בכל יום שעובר, רשימת החטופים הולכת ומצטמצמת. בגלל שהם נרצחים בדם קר. נסו לדמיין יום אחד בחייכם, שבו תשבו בחדר מנותקים מהכל, מפוחדים עד מוות. מפוחדים ועוד חלקנו עם ילדים. אני פונה לחטופים ולחטופות שנשארו - תדעו שכולם עושים הכל למענכם, בכדי שתחזרו הביתה. מתפללת לשלומם של כל מי שנשאר שם, ביניהם גם דוד קוניו, בעלה של אחותי. אנחנו איתכם ולא נרפה עד שנחזיר את כל שאר החטופים הביתה. אני מתחננת ודורשת באותה נשימה, מקבינט המלחמה: תיזמו ותציעו אתם. החזירו אותם הביתה - עכשיו!".

מייקל רפפורט ידוען אמריקאי: "באתי לפה מניו יורק בכדי לתמוך בכם. המוניטין שלכם הולך לפניכם, אבל במסע שלי יש עצב עמוק שמופיע. משפחה שדיברתי איתה, סיפרה לי שיש להם בן שמוחזק בידי חמאס. אי אפשר לתאר מה המשפחות האלו עוברות. יש כרגע 129 חטופים בידי חמאס, צריכים להביא אותם הביתה - עכשיו! זה לא פשע רק נגד ישראל או נגד היהודים, זה פשע נגד האנושות כולה. אני קורא לצלב האדום: תתערבו, אתם חייבים להתערב - אתם בושה! יונסיף אתם חייבים להתערב - אתם בושה. אין תירוץ למה שקרה ב-7 באוקטובר, כל החטופים צריכים להיות משוחררים - let my people go, now".

הרנן פלר, שדודתו אופליה נחטפה מקיבוץ בארי ושוחררה משבי חמאס בעזה: "ה-7 לאוקטובר שינה את חיינו לנצח, לא הפסקתי לבכות, נלחמתי, הייתי עצוב, התייאשתי, קמתי, התאכזבתי אבל אף פעם לא איבדתי תקווה. היום אני נושם קצת לרווחה ואני שמח על חזרתה של דודתי אופליה, אבל זה עדיין לא הזמן לחגוג. המחוייבות שלי נשארת בעינה. אעלה את נושא החטופים ברשתות החברתיות שלי. אני רוצה שתחרטו משהו בראשכם, אתם לא לבד".

אודי גורן, בן דוד של טל חיימי ז"ל שהשבוע הודיעו על הירצחו בשבי חמאס: "טל לא מת בשביל המולדת, הוא מת בהגנה על משפחתו כשנחטף לעזה. בדרך הביתה קיבלנו את הידיעות על הטרגדיה הנוראה שקרתה ועל 3 החטופים שנהרגו מאש כוחותינו. הם כבר יכלו לדמיין את החזרה הביתה אבל אז נורו בטעות. כמה סבל עוד נצטרך להכיל? אתמול בלילה זעקנו ובכינו במשך שעות על עוד 3 נשמות שלא יחזרו והיום שמענו על עוד אחד. חיילי צה"ל אנחנו לא מאשימים אתכם בכלום. אנחנו יודעים שאתם נלחמים כשתמונות החטופים בראשכם ובליבכם. כל רגע שעובר עשוי להיות האחרון של שאר החטופים. לטל זה כבר לא ישנה, אבל יש עוד כמעט 130 חטופים שאפשר להציל. ראש הממשלה שלי -שלנו האיש שאחראי על ניהול המערכה הזאת והאיש שיחזיר אותם הביתה. אנחנו מתחננים בפנייך, אל תסכן את חיי החטופים וחיי החיילים. רק עסקה תחסוך מוות מיותר של חיילים וחטופים. תמונת הניצחון היא החזרת כל החטופים הביתה".

אורי רביץ, הבן של אלמה אברהם ששוחררה במצב קשה מאוד משבי החמאס: "אמא שלי בת 84 נחטפה מביתה והוחזקה בידי החמאס במשך שבעה שבועות. יש עוד ועוד עדויות על הדברים הנוראיים שהיו שם - פגיעות, הרעבה, התעללות ועוד. אמא שלי בבית החולים סורוקה, היא הגיעה גוססת, היא הגיעה בקריסת מערכות, היא הייתה במצב הזה לפחות שבוע-שבועיים. היא הגיעה למצב הזה בגלל התרופות שלא סופקו לה. הארגונים הבינלאומיים וארגוני זכויות אדם הראו את אוזלת ידם ואת התנהלותם המזעזעת. זה לא הגיע לה וזה לא מגיע להם, לאלו שנשארו שם - השחרור שלהם קריטי, אין להם זמן. אמא שלי היא הוכחה חותכת. החזרת חטופים וחיילים כגופות, זה לא מתווה זה מחדל נוסף. החזירו את החטופים הביתה עכשיו".

נדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף (61) שנחטף בזמן שהיה פצוע ירי ונזקק לתרופות בעקבות התקף לב שעבר: "אבא שלי ליאור בן 61, חולה לב, נחטף מקיבוץ ניר יצחק ומאז נעלמו עקבותיו. לאחר הטרגדיה אתמול, ראש הממשלה אמר שנלקק את פצעי ונמשיך במאמץ להחזרת החטופים - אבל מתי?? בזמן העסקה חזרו חטופים ולא נהרגו חיילים. המאמץ העליון להחזיר את כל חטופינו חייב להיות בשולחן משא ומתן, ממשלת ישראל אין לכם זמן לבזבז - תיהיו יצירתיים ותפעלו. לחטופים אוזל הזמן, למה אתם מחכים? כולנו בני אדם, אין ימין ואין שמאל, כולנו רוצים אותם בבית, עכשיו".

חמאס עזה מטה משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד