כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חגיגות גם בעיראק

יהודים מצבא ארה"ב בכווית ובעיראק חגגו את חנוכה

רבנים צבאיים הדליקו חנוכיות לחיילים ביפן, גרמניה, בחריין, עיראק ודרום קוריאה. 686 חנוכיות, ו-926 סביבונים וחטיפי שוקולד נשלחו לחיילי ארה"ב המוצבים ברחבי העולם

יהודים מצבא ארה"ב בכווית ובעיראק חגגו את חנוכה
הדלקת נרות חנוכה בכווית צילום: Chabad.org

בדרום כווית התכנסו בחג החנוכה, קרוב ל-40 חיילים, מלחים ונחתים המתאמנים במחנה ארפיג'אן כדי לחגוג את חנוכה. הם הדליקו חנוכיות, השתתפו בתחרויות סביבונים, אכלו תפוחי אדמה מטוגנים וסופגניות ושוחחו איך הסיפור של חג החנוכה קשור לחייהם ולצרכים שלהם בצבא.

חגיגת הדלקת נרות חנוכה השנה בכווית התנהלה על ידי קצין בצבא ארה"ב אלישר אדמון, רב צבאי המזוהה עם חב"ד, יחד עם ארגון 'אלף' היהודי התומך בחיילים יהודים בארה"ב ובקנדה. ברזומה של אדמון יש שירות צבאי בצה"ל והוא גם מוהל מוסמך בריצ'מונד, וושינגטון. הרב ציין שהוא שף מומחה שטיגן את הסופגניות בעצמו.

ארגון אלף, שנוסד בשנת 1981 נותן סיוע רגשי ורוחני ליהודים המשרתים בכל זרועות צבא ארה"ב ולמשפחותיהם. הארגון גם מסייע ליהודים בבתי כלא ברחבי ארצות הברית.

רבנים צבאיים הדליקו חנוכיות לחיילים ביפן, גרמניה, בחריין, עיראק, דרום קוריאה, רומניה ובסיסים צבאיים גדולים רבים בארה"ב. וכחלק מתוכנית החנוכה, ארגון 'אלף' שלח 686 חנוכיות, ו-926 סביבונים וחטיפי שוקולד לחיילי ארה"ב המוצבים ברחבי העולם.

"גדלתי בבית שהדגיש את ערך השיתוף והאכפתיות" הרב אדמון מספר לאתר Chabad.org. "כרב צבאי, יש לי הזדמנות להביא את אלוהים לחיילים" הוסיף.

בין הנושאים הנפוצים שחיילים יהודים מעלים אצל הרב במהלך השנה, הם כיצד לשמור שבת, חשיבות התפילה גם בלי מנין, וכיצד לשמור כשרות בזמן שהם בשטח.

 

חב"ד ארצות הברית הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד