י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קור של כ-40 מינוס

הרב המקומי נבחר לאיש השנה וגרם לקידוש שם שמים

מסע של אור בשלוש ערים. רבה הראשי של רוסיה בביקורי חיזוק במספר ערים וקהילות יהודיות. מעמדי פרסומי ניסא בהשתתפות אלפים. הרב שניאור זלמן זקלס, נבחר לאיש השנה בעיר נובוסיבירסק, דבר שגרם לקידוש שם שמים גדול

הרב המקומי נבחר לאיש השנה וגרם לקידוש שם שמים
ביקורי חיזוק בקהילות יהודיות צילום: באדיבות המצלם

בעיצומם של ימי החנוכה, עשה הרב הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר הפוגה קצרה ממסירת שיעורים והשתתפות באירועים ציבוריים רבים במוסקבה הבירה, למען חיזוק שלוש קהילות יהודיות חשובות ברחבי רוסיה. יצא למסע צפוף בן שלושה ימים, ובאמצעות טיסות פנימיות ביקר בשלוש ערים והשתתף באירועי פרסומי ניסא שארגנו רבני הערים, ויחד עמם ערוך ביקורים במוסדות החינוך והמוסדות השונים, כדי לעמוד מקרוב אחר התפתחותם וגדילתם.

התחנה הראשונה הייתה בעיר "יקטרינבורג", בירת איזור אוראל ברוסיה - שהחלה בהדלקת נר חנוכה ומשא מרכזי של דברי תורה באירוע חנוכה ענק שארגן רב העיר השליח הרב זליג אשכנזי, בהשתתפות כ-6,000 משתתפים, כאשר בנו, השליח הצעיר מוישי אשכנזי, ריגש את הקהל בשירת 'הנרות הללו' וניגונים חסידיים. מושל המחוז, מר יבגני קויבאשעב, הדליק את נר השמש ונשא דברי ברכה ותודה לקהילה היהודית. בהמשך נשא דברים ראש עיריית יקטרינבורג אלכסי אורלוב, ועל-אף מזג האוויר השורר, כ-30 מעלות מתחת לאפס! היה האולם מלא עד אפס מקום.

לאחר תפילה בבית הכנסת הגדול שבמרכז העיר, וביקור בבית הספר "אור אבנר חב"ד" המפואר, יחד עם יו"ר קרן אור אבנר חב"ד הרב דוד מונדשיין שהתלווה לכל אורך המסע, המשיכו ליעד הבא: ביקור בקהילה היהודית בעיר "נובוסיבירסק", כדי להאיר ולחמם את עיר הבירה של סיביר באור החנוכה, ולעמוד מקרוב על פעילות הקהילה, במיוחד מהתוכנית החינוכית וההומניטארית של הקהילה.

גולת הכותרת של הביקור היתה התרשמות מהתוכנית הייחודית "לב" - לשילוב לילדים מיוחדים עם ילדים רגילים בפעילות בלתי פורמאלית, אשר נוסדה לפני כחצי שנה בכותלי בית הספר היהודי "אור אבנר חב"ד" בנובוסיבירסק. למרות שתוכנית זו נפתחה לא מזמן, היא כבר רכשה לה מוניטין רבים בעיר.

השלטונות המקומיים ומערכת החינוך מתלהבים מאוד מהפרויקט, שכבר מוכיח את עצמו, ובזכות חדשנותו וייחודיותו, נבחר רב העיר, השליח הרב שניאור זלמן זקלס, מייסד הפרויקט, לאיש השנה בנובוסיבירסק - דבר שגרם לקידוש שם שמים גדול.

הביקור החל בבית הספר החדש, והילדים קיבלו את הרב הראשי בשירה והתרגשות. לאחר שנפגש עם מספר הורים לילדים בבית הספר, ובתוכם הורים דור שני שלמדו בעצמם בבית הספר, וכעת שולחים אליו את ילדיהם, סייר בכיתות ובחן את הילדים בהלכות חנוכה, והם הפגינו בקיאות מרשימה. לאחר מכן נערכה מסיבת חנוכה לתלמידים בה הודלקו נרות חנוכה, וכל תלמידי המוסדות קיבלו דמי חנוכה כתשורה.

בסיום האירוע, התאספו כל התלמידים והצוות החינוכי בחצר בית הספר, שם עמדה מנורת חנוכה עשויה קרח בגובה שלושה מטרים, ובה הדליק האורח הדגול את נרות החנוכה. משם המשיך הרב הראשי אל בית הכנסת ומרכז הקהילתי 'בית מנחם', לאירוע חנוכה בהשתתפות נגידי ותומכי הקהילה. בערב התקיים אירוע חנוכה גדול בבניין האופרה המרכזי של העיר נובוסיבירסק למאות רבות של יהודים, כשאת הערב הנעימו ילדי בית הספר בשירים יהודים וחסידיים, ובסיום האירוע התאספו בכיכר המרכזי של העיר מול האופרה, להדלקת נר החנוכה בהופעה וריקודים בקור של כ-40 מינוס.

התחנה השלישית הייתה בעיר "מוגילוב" בבלארוס, שם נערך ביקור במרכז היהודי ובית הספר הגדול במרכז העיר שבנייתו בשלבי סיום, ולאחר שהרב הראשי כובד בקביעת מזוזה בפתח הראשי, נערך סיור מקיף על-ידי רב העיר השליח הרב מנחם מענדל אלפרוביץ.

במסיבת חנוכה עם נגידי ותומכי העיר, הובעה הערכה עמוקה לנגיד מר אברהם-אשר ז'ורוב על פועלו הגדול, וכן למר יבגני בסקין ושאר התומכים המסורים.
ביקוריו של הרב הראשי בערים אלו, הותירו רושם עז על יהודי הערים, שגם בכפור של סיביר ושאר הערים - בוערת לה להבה גדולה של גאווה יהודית שהציתו שלוחי הרבי מליובאוויטש, ההולכת ומתפשטת ברוסיה, באופן של 'מוסיף והולך'.

רוסיה בערל לאזאר חנוכה הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד