כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פותחים עסק מורשה? מה השלבים על הפרק?

פתיחת תיק עוסק מורשה כוללת הגשת טופס ייעודי בצירוף מסמכים שונים כמו: אישור על קיום חשבון בנק, חוזה קנייה או שכירות של מקום העסק, תעודה או רישיון עיסוק ועוד. לאחר השלמת התהליך העוסק מחויב לדווח למע"מ אחת לחודש או חודשיים, בהתאם להיקף מחזור העסקאות

פותחים עסק מורשה? מה השלבים על הפרק?
פותחים עסק מורשה צילום: Freepik

בשיתוף INVOICE4U

מי נחשב כעוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 107,602 ₪ (נכון לשנת 2023). ישנם תחומים המחייבים רישום כעוסק מורשה (על פי סעיף 13 לתקנות המע"מ) גם אם מחזור העסקאות של העוסק נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. תחומי עיסוק אלו כוללים: עורך דין, אדריכל, מהנדס, כלכלן, רואה חשבון, שמאי, יועץ מס ועוד.

שלבים בפתיחת עוסק מורשה

שלב ראשון: מילוי טופס עוסק מורשה

רישום עוסק יחיד - יש למלא את טופס 821 ולצרף אליו תעודת זהות, אסמכתא על קיום חשבון בנק ומסמכים שונים הקשורים להקמת העסק כמו: חוזה קנייה/שכירות של מקום העסק, תעודה או רישיון עיסוק.

רישום שותפות -  שני אנשים או יותר נדרשים למלא את טופס 821 במשולב עם טופס 821א', בצירוף תעודת זהות של כל אחד מהשותפים, הסכם שכירות/קנייה של מקום העסק, אישור על קיום חשבון בנק של השותפים ועוד.

רישום חברה בע"מ - יש למלא את טופס 821 במשולב עם טופס 821 א' ולצרף תעודת זהות של כל אחד מהדירקטורים בחברה, הסכם שכירות/קנייה של מקום העסק, מידע לגבי מקורות מימון, סכום ההשקעה ועוד.

שלב שני: הגשת הטופס

לאחר מילוי הפרטים וחתימה על הטופס, יש להגישו במשרדי המע"מ האזורי, בליווי המסמכים הרלוונטיים. לאחר הגשת הטופס תקבלו אישור על הרישום, קוד משתמש וסיסמה, באמצעותה תוכלו לבצע פעולות שונות באתר רשות המיסים.

שלב שלישי: הגשת דו"חות למע"מ

עוסק מורשה מחויב לגבות מלקוחותיו מע"מ בגובה של 17% על כל עסקה (נכון לשנת 2023) ולהעביר את הסכום לרשות המיסים. כמו כן עליו לדווח למע"מ אחת לחודש או חודשיים, בהתאם לצפי של מחזור העסקאות השנתי. ניתן לקזז מסכום המע"מ המשולם לרשות המיסים, מס תשומות עבור רכישות והוצאות שוטפות בעסק.

שלב רביעי: הפקת חשבוניות מס

עוסק מורשה מחויב להפיק ללקוחותיו חשבונית מס, כדרישת תשלום בגין כל עסקה שבוצעה. החשבונית כוללת את: פרטי בעל העסק, מספר עוסק מורשה, פרטי העסקה, תאריך, הסכום לתשלום לפני ואחרי מע"מ ועוד. כדי לדייק בפרטים ולהימנע מטעויות, מומלץ להפיק חשבונית און ליין .  חשבונית דיגיטלית מייעלת את התנהלות שלכם בעסק, תורמת לסביבה ירוקה ומלווה בפיצ'רים מתקדמים כמו הפקת דו"חות, חישוב אוטומטי של סכום העסקה והמע"מ ועוד.

INVOICE4U - שירותים מקצועיים לקידום העסק

חברת INVOICE4U הוקמה בשנת 2004 על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהגדולים והבולטים בארץ, במטרה לספק לבעלי עסקים, שותפים וחברות, מגוון שירותים שיזניקו אותם קדימה כולל: הפקת חשבונית ירוקה , סליקה לעסקים , מערכת ניהול לקוחות CRM, ניהול הוצאות ועוד מגוון פיצ'רים מתקדמים, המלווים בתמיכה טכנית מקצועית ושירות לקוחות אדיב של צוות מיומן.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד