י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
כופף את השב"כ

הסיפור שלא סופר: כך השתחרר סינואר מהכלא הישראלי

אחד ממשוחררי עסקת שליט הוא מי שהפך לימים מנהיג חמאס בעזה - יחיא סינואר | בכיר לשעבר בשב"ס מספר על ליל השחרור במהלכו לא הסכים לחתום על מסמך אי חזרה לטרור

הסיפור שלא סופר: כך השתחרר סינואר מהכלא הישראלי
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המח מאחורי מתקפת ה-7.10 הוא יחיא סינוואר, מנהיג החמאס בעזה. סיפור שלא סופר עד כה על העסקה במהלכה השתחרר סינוואר מהכלא הישראלי, נחשף במהלך סוף השבוע ע"י בכיר לשעבר בשב"ס.

אילן בורדה, לשעבר ראש חטיבת המודיעין בשב"ס מספר בראיון ל'דה מרקר' כי "בליל השחרור שלו היו אמורים להשתחרר 470 אסירים. 130 יצאו, וכשהגיע תורו הוא לא הסכים לחתום על הטפסים של שב"כ שבהם הוא מתחייב לא לעסוק בטרור. ישבתי איתו ב–1:30 בלילה, והוא אמר שהוא לא חותם ומבחינתו שלא יהיה שחרור. זה נמשך שעה וחצי עד ששב"כ קיבל אישור לשחרר אותו בכל זאת. סינוואר ידע שאם לא ישתחרר — כל העסקה מבוטלת".

עוד אמר בורדה בראיון כי "יש כיום בשירות בתי הסוהר אסירי חמאס ששפוטים לכמה מאסרי עולם, שאם אתה משחרר אותם — יחיא סינוואר הוא תלמיד ישיבה לידם. ניקח לדוגמה את הטילים שהתחילו באחרונה לשגר מצפון יהודה ושומרון לישראל — הם תולדה של תורה שיצאה מספר שכתב אחד מאלה שאמורים להשתחרר עכשיו. בכיר חמאס, כמו חסן סאלאמה, שמשתחרר — משתלב מיד בזרוע הצבאית ובפעילות נגד ישראל".

יחיא סינוואר חמאס עזה עסקת חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד