כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בתביעת דיבה

עורך דינו של טראמפ חויב לשלם סכום אסטרונומי: "אבסורדי"

רודי ג'וליאני ששימש כעורך דינו האישי של דונלד טראמפ, חויב לשלם 148 מיליון דולר לשתי עובדות שהשמיץ לגבי הבחירות לנשיאות ב-2020

עורך דינו של טראמפ חויב לשלם סכום אסטרונומי: "אבסורדי"
רודי ג'וליאני - עורך דינו של טראמפ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר ששימש כעורך דינו האישי של דונלד טראמפ, חויב לשלם פיצויים בסך 148 מיליון דולר לשתי עובדות בחירות לשעבר, לאחר שהשמיץ אותן בטענות שווא לגבי הבחירות לנשיאות ב-2020.

חבר מושבעים פדרלי המונה שמונה אנשים בעיר וושינגטון אמר ביום שישי שג'וליאני צריך לשלם לגב' רובי פרימן ולבתה, וונדראה מוס, פיצויים בסך 75 מיליון דולר, בתוספת 36 מיליון דולר כל אחד בגין לשון הרע ומצוקה רגשית, בגין טענת שווא שניסו לזייף את הבחירות נגד טראמפ.

העונש מגיע לאחר שפרימן ומוס, עובדות מכון סקרים לשעבר במחוז פולטון שבמדינת ג'ורג'יה, העידו כי הטענות הכוזבות של ג'וליאני הפכו אותם למטרה לאיומים גזעניים. בבית המשפט תיארו מוס ופרימן, שתי נשים שחורות, שהם חוששות לחייהן לאחר שהואשמו בטענות כוזבות בהסתרת פתקי הצבעה במזוודות, ספירת קולות מספר פעמים והפרעה למכונות ההצבעה.

פרימן העידה שהיא נמלטה מביתה לאחר שה-FBI אמר לה שהיא לא בטוחה, ומוס אמרה למושבעים שהיא כמעט ולא עוזבת את ביתה וסובלת מהתקפי פאניקה. "המשאלה הכי גדולה שלנו היא שאף אחד, אף עובד בחירות, או בוחר או חבר הנהלת בית ספר או אף אחד אחר לא יחווה משהו כמו מה שעברנו", אמרה מוס לכתבים לאחר פסק הדין. "כולכם חשובים, וכולכן חשובות."

שופט פדרלי מצא את ג'וליאני אשם באוגוסט, והותיר לחבר מושבעים להחליט על גובה הנזק. ג'וליאני, שטען שלהערות על גניבת הבחירות שלו אין קשר לאיומים שקיבלו הנשים, תיאר את פסק הדין של חבר המושבעים כאבסורדי. "האבסורד של המספר רק מדגיש את האבסורד של ההליך כולו", אמר.

דונלד טראמפ בחירות בארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד