כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בימים ההם בזמן הזה

חבר הפרלמנט היהודי הדהים את הפרלמנט: "זה היה סבא שלי"

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך נאם בסוף השבוע בפרלמנט הבלגי, ודיבר על תקיפות אנטישמיות ברחבי בלגיה. פרייליך סיפר על סבו שניצל מהנאצים בתושיה גדולה באופן שהדהים את חברי הפרלמנט. לדבריו, בימים אלה תקיפות אנטישמיות ממשיכות ללא הפסקה

חבר הפרלמנט היהודי הדהים את הפרלמנט: "זה היה סבא שלי"
משטרת אנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך נאם בפרלמנט הבלגי בסוף השבוע האחרון על תקריות אנטישמיות שעלו מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, וסיפר על תקיפה משמעותית במיוחד שאירעה ב-1942 בעיר אנטוורפן.

"נער בן 14 ראה כי בית הכנסת שבו הוא מתפלל באופן קבוע הושחת על ידי אנטישמים, ספרי הקודש היו זרוקים על הרצפה וחלקם הושחתו, ספר התורה היה זרוק על הרצפה בהמתנה לשריפה, הנער עזב את המקום במהירות".

חבר הפרלמנט המשיך: "הנער נעצר כמה ימים אחר כך על ידי הגסטאפו בגלל הלשנה של שכן שראה את הנער מסתובב ברחוב ללא טלאי צהוב. הוא נשלח למחנה בעיר מכלן ומשם עלה לרכבת לכיוון מחנות ההשמדה. הנער הצליח לברוח מהרכבת ושרד את השואה".

"זה היה סבא שלי" סיפר חבר הפרלמנט פרייליך לחברי הפרלמנט ההמומים. "ולמה אני מספר לכם את הסיפור, כי בסוף השבוע משפחה יהודית רצתה לנסוע עם מונית, והנהג סרב כי הוא "לא לוקח יהודים".

המונית האנטישמית

עוד סיפר: "שבוע לפני זה, קרובת משפחה שלי הותקפה ברחוב עם קללות ויריקות ואיום לרצח" סיפר חבר הפרלמנט. "80 שנה אחרי השואה ומקרי האנטישמיות לא פוסקים בבלגיה" סיכם חבר הפרלמנט.

התוקף האנטישמי: המשטרה מחפשת אחריו

חבר הפרלמנט דרש הגברת סיורים של המשטרה, הוספת תקני אבטחה למוסדות יהודיים, כולל בתי כנסת, ודורש חינוך בבתי הספר הכלליים בכל הנוגע לנושא השואה ועל ההיסטוריה של היהודים באותן שנים נוראות.

מיכאל פרייליך אנטישמיות תקיפה אנטישמית בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד