א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"תחושת טראומה"

בעקבות המלחמה: 528% יותר תקריות אנטישמיות בבריטניה

יו"ר ארגון הגג של יהודי בריטניה מרי ואן דר זיל חשפה כי ישנה עלייה של מאות אחוזים בתקריות האנטישמיות בבריטניה מאז פרוץ המלחמה: "הקהילה חשה מפוחדת"

בעקבות המלחמה: 528% יותר תקריות אנטישמיות בבריטניה
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

ראש ארגון הגג של יהודי בריטניה, מרי ואן דר זיל, חשפה בריאיון לסקיי ניוז אשר פורסם ב"כאן 11" כי ישנה עלייה חדה במיוחד באנטישמיות בבריטניה מאז פרוץ המלחמה, ויש עלייה של 528% בתקריות אנטישמיות במדינה.

ואן דר זיל אמרה: "לכולם, בני כל הדתות והאמונות, הזכות לחוש בבטחה ועליהם לחוש בבטחה בבריטניה. ברגע זה, הקהילה היהודית חשה מפוחדת. סקר מן השבוע-שעבר מראה כי 3 מכל 4 יהודיים חש מבועת – זה משהו שצריך להדאיג את כולנו".

עוד הוסיפה: "היו תקריות בבתי-ספר, אוניברסיטאות. קרן האבטחה הקהילתית מדווחת עלייה של 528% בתקריות האנטישמיות מאז ה-7 באוקטובר. ישנן 1,890 תקריות שנעו מתקיפה להשחתת-רכוש. בתי-ספר ואוניברסיטאות הפכו מקומות קשים במיוחד עבור יהודים".

"ה-7 באוקטובר הוא תאריך שרוב היהודים יחשבו עליו במושגים של 'לפניו' ו'אחריו'. היום הזה היה פוגרום, היו רציחות ברבריות, ותחושת טראומה שיהודים חשים פה בבריטניה. אני רוצה לומר – אני מביטה בזעזוע בתמונות של ילדים פלסטיניים; איני רוצה שאיש ייהרג. איני רוצה שאף אזרח פלסטיני יהרג. אך ליהודים רבים בבריטניה יש חברים ובני-משפחה בישראל, וזה מצב קשה למדי", סיכמה את דבריה.

אנטישמיות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד