ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נמכר לטרוריסטים

בן ערובה שוחרר על ידי חמושים של אל-קאעידה

בן ערובה דרום אפריקאי שוחרר על ידי חמושים של אל-קאעידה. החטוף היה חובש שעבד בחברת אבטחה כאשר נתפס ב-3 בנובמבר 2017, בזמן שהיה בדרכו לאתר בנייה של תחנת כוח כ-1,000 ק"מ דרומית לבירת לוב טריפולי

בן ערובה שוחרר על ידי חמושים של אל-קאעידה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: Ail Ahmed/Flash90

טרוריסטים הקשורים לאל-קאעידה שחררו פרמדיק דרום אפריקאי שנלקח כבן ערובה בלוב לפני יותר משש שנים, כך דיווח ארגון סיוע הומנטירי. החטוף גרקו ואן דוונטר היה בן הערובה הדרום אפריקאי שהיה בשבי בזמן הארוך ביותר.

הוא נחטף על ידי קבוצה ללא זיהוי בלוב ב-2017, נמכר לטרוריסטים במאלי שנה לאחר מכן ומשם נלקח לאלג'יריה. מקור ביטחוני ממאלי אישר לסוכנות הידיעות AFP כי ואן דוונטר, בן 48, שוחרר. הוא אמר כי הפרמדיק שוחרר על הגבול בין מאלי לאלג'יריה.

חלקים גדולים מלוב נמצאים ללא חוק וסדר מאז הפלת השליט הוותיק מועמר קדאפי ב-2011, גם מאלי נאבקת במרד איסלאמיסטי ובמרד של כוחות בדלנים בצפון. אנשי הביטחון של אלג'יריה לקחו את ואן דוונטר לבית החולים לבדיקה לאחר שחרורו.

"אנו ממתינים לשלב שיחזירו אותו הביתה כדי להתאחד עם אשתו ובנו, עברו שש שנים מייסרות של תפילה, סבלנות ותקווה" נמסר מארגון הסיוע בפוסט בפייסבוק.

ואן דוונטר היה חובש שעבד בחברת אבטחה כאשר נתפס ב-3 בנובמבר 2017, בזמן שהיה בדרכו לאתר בנייה של תחנת כוח כ-1,000 ק"מ דרומית לבירת לוב טריפולי.

שלושה מהנדסים טורקים שנחטפו עמו שוחררו כשבעה חודשים לאחר מכן, אך הוא נשאר בשבי. בחודש מרץ משפחתו הגישה בקשה חדשה לשחרורו.

ארגון Gift of the Givers היה מעורב במאמצים לשחרר את ואן דוונטר ובני ערובה אחרים.

שלוחת אל-קאעידה, ביקשה כופר של 3 מיליון דולר בשנת 2018, וארגון הסיוע ניהל משא ומתן על הסכום עד שסגר סכום של 500,000 דולר.

עם זאת, המשפחה לא יכלה לעמוד בסכום, ולבסוף החוטפים שחררו אותו לבסוף ללא תנאים ביום שבת.

 

חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד