י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
המגעים לעסקת החטופים

דיווח: "נכונות בישראל ובחמאס להפסקת אש ושחרור חטופים"

לפי דיווח אמריקני, בשני הצדדים מעוניינים להגיע לעסקה | במסגרת המגעים, חמאס דורש שצה"ל יסוג לקווים מסויימים שיקבעו במסגרת הפסקת האש, ובישראל מסרבים | בימים הקרובים פגישה נוספת של ראש המוסד עם ראש ממשלת קטר

דיווח: "נכונות בישראל ובחמאס להפסקת אש ושחרור חטופים"
שחרור חטופים צילום: חמאס

מתקרבים לעסקת חטופים נוספת? סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת הערב מפי גורמי ביטחון מצריים כי "גם בישראל וגם בחמאס יש נכונות להפסקת אש ולשחרור חטופים נוספים על אף שיש חילוקי דעות בנוגע ליישום הצעדים הללו".

עוד לפי הדיווח ברויטרס, חמאס דורש לקבוע באופן מוחלט את רשימת החטופים שישוחררו. לדרישה זו מוכנים בישראל, אך דורשים לקבל מראש את רשימת החטופים - זאת כדי להבין לכמה ימי הפסקת אש מוכנים בחמאס.

חמאס דורש אף שצה"ל יסוג לקווים מסויימים במסגרת הפסקת האש, אך לדרישה זו מסרבים בישראל. בתוך כך, ב'כאן 11' דווח הערב מפי גורמים בישראל כי "גם אם תהיה עסקה - הדרך עוד ארוכה וקשה".

עוד נאמר על ידי הגורמים: "מה שהיה בסוף השבוע, אותה פגישה בין ראש המוסד ברנע לבין ראש ממשלת קטר זאת רק ההתחלה". ב'חדשות 12' דווח הערב כי בימים הקרובים ראש המוסד דדי ברנע ואלוף ניצן אלון ייסעו לפגישה נוספת עם ראש ממשלת קטר, באחת מבירות אירופה.

יחד עם זאת, לפי דיווח 'חדשות 13', ישראל בוחנת קידום יזום של עסקה, כאשר במקביל מערכת הביטחון תגבש מתווים ותציג לקבינט המלחמה - בהתאם להחלטת קבינט המלחמה מאמש. בישראל מתלבטים האם להניח על השולחן הצעה מצומצמת אח עסקה גדולה.

מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים חמאס עזה קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד