י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההסבר של נתניהו

עימות בממשלה על הכנסת סיוע הומניטרי ממעבר כרם שלום

במהלך ישיבת הממשלה תמה השר בן גביר: "איך יכול להיות שמחליטים להכניס סיוע בלי דיון מעמיק בקבינט?". נתניהו: "האמריקאים עזרו לנו להביא 80 חטופים במקום 50 חטופים בעסקה, והתמורה שלנו זה להכניס 200 משאיות ביום"

עימות בממשלה על הכנסת סיוע הומניטרי ממעבר כרם שלום
ישיבת ממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במהלך ישיבה הממשלה הבוקר (ראשון) התקיים דיון על הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר כרם שלום, השר בן גביר תקף את ההחלטה וציין כי הוא התנגד להצעה.

השר בן גביר תמה בפני ראש הממשלה מדוע ההצבעה ביום שישי האחרון על הכנסת משאיות דרך מעבר כרם שלום בוצעה בחטף: "לא מבין איך ביום שישי בצהריים שולחים הודעות להצבעה, כנראה שמישהו בנה על זה שמישהו מחברי הקבינט ישן בצהריים".

השר אקוניס השיב: "ישנת?". השר בן גביר הגיב לשר אקוניס: "אני ישן 3 שעות בלילה מאז תחילת המלחמה".

השר בן גביר הוסיף ואמר: "לא מקובל שפתאום משנים מדיניות בלי לעשות דיון בקבינט. יש לנו עלייה גדולה במספר הנופלים, יש לנו עלייה גדולה במספר הנפגעים, לדעתי יש לזה התאמה מוחלטת לכמויות הדלק והסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. איך יכול להיות חוסר אחריות כזה? להחליט על פתיחת מעבר כרם שלום מבלי שיהיה דיון מעמיק וממצא בקבינט. עמדתי ברורה וידועה, אני תמיד התנגדתי מהרגע הראשון, אני חושב שלא צריך להביא להם סיוע הומניטרי, עד שאנחנו נקבל סיוע לחטופים שלנו. אבל מכל מקום למה למנוע דיון על זה בקבינט?״.

ראש הממשלה נתניהו השיב: "האמריקאים עזרו לנו להביא 80 חטופים במקום 50 חטופים בעסקה. והתמורה שלנו זה להכניס 200 משאיות ביום. אי אפשר להכניס את כולם דרך מעבר רפיח, לכן בשביל שנוכל לתת את התמורה שלנו, אנחנו צריכים לפתוח את מעבר כרם שלום".

מוקדם יותר היום פנה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במכתב לראש המל״ל צחי הנגבי, בבקשה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני ולדון בהחלטה שאושרה לפתוח את מעבר כרם שלום לכניסת סחורות לרצועת עזה.

״בימים האחרונים התקבלו החלטות מהותיות, המהוות שינוי מדיניות של הקבינט ביטחוני, ללא כל דיון ובדרך של משאל טלפוני בלבד או אף ללא כל הצבעה. כך, בערב שבת הוחלט במשאל טלפוני בלבד על פתיחת מעבר כרם שלום לסחורות עבור אויבנו, והיום נודע לי כי יש טענה שהועברו 180 מיליון שקלים מצפון הרצועה לדרומה, מבלי לקיים כל הצבעה״, כתב בן גביר במכתבו.

ישיבת ממשלה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד