ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הלוויה כואבת

זעם משפחתי: "לא נשכח ולא נסלח למי שבגד בנו"

ביקורת קשה מתח אחיו של אלון שמריז שנורה למוות בידי חיילי צה"ל למרות שהרים דגל לבן ויצא ללא חולצה מתוך מבנה בו שהה עם שני חטופים נוספים שנורו גם הם. "מי שהפקיר אותך גם רצח אותך. עשית הכול נכון" | האב אמר דברי ביקורת דומים ודרש להכיר בו כחלל צה"ל | אח נוסף: "מבטיח לך שהמוות שלך לא יהיה לחינם. אנחנו נקום ואנחנו נרעיד את המדינה"

זעם משפחתי: "לא נשכח ולא נסלח למי שבגד בנו"
אלון שמריז ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

אלון שמריז, אחד משלושת החטופים שנורו בשוגג למוות בידי חיילי צה"ל בשג'עייה, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין בקיבוץ שפיים, בן 26 במותו.

אמו דיקלה ספדה לו בבכי ואמרה: "אלוני שלי, ילד גיבור של אמא - הפכנו עולם למענך. היית גיבור, שרדת 70 יום בתופת, עוד רגע היית אצלי בידיים. העצב אין לו סוף, אוהבת אותך אמא".

אחיו עידו ספד לו והטיח ביקורת קשה כלפי הממשלה: "תודה לעם שעטף אותנו בתקווה. אחי, במותך תצווה חיים, שיבינו שצריכים לשחרר את החטופים מהר. הלכתי להגן על הקיבוץ ולא הגנתי עליך. הוחזקת על-ידי מפלצות בלי מים. באמת ברחת מכולם, חיכית לגאולה. ראית כבר את האור מסכן שלי".

אלון ז"ל.

"מי שהפקיר אותך גם רצח אותך. עשית הכול נכון. חשבתי שהנורא מכל היה, חשבתי שנגמרו לי הדמעות ושוב זה קרה. אני עדיין מחכה לך, אוהב אותך", אמר האח בקול שבור. 

האח יונתן: "לא נשכח ולא נסלח למי שבגד בנו - נרדוף את האחראים הם יצטערו"

האח יונתן שמריז אמר מעל הקבר הטרי: "שרשרת פיקודית מגוחכת וממשלה חסרת אחריות וארגון טרור ברברי, התגברת על הכל, לא היית צריך אף אחד, עשית הכל נכון. מבטיח לך שהמוות שלך לא יהיה לחינם. אנחנו נקום ואנחנו נרעיד את המדינה. אנחנו נדאג שהשם שלך יהיה סמל לגבורה סמל למהפכה. לא נשכח ולא נסלח למי שבגד בנו בשביעי באוקטובר, לממשלה שהמיטה עלינו אסון, נרדוף את האחראים הם יצטערו". 

אחותו רוני אמרה עליו בהלוויה: "זה היה אמור להיגמר אחרת, היית צריך להיות כאן בחיים. אני מצטערת על מה שעברת. אחרי 70 יום בגהינום - סוף סוף אתה בגן עדן".

האב: צה"ל רצח את הבן שלי; להכיר בו חלל צה"ל

בתוך כך, אביו אבי שמריז, התייחס למחדל הנורא בראיון ל'חדשות 12' ואמר: "צלף עם כוונת טלסקופית ראה במי הוא יורה. אפשר היה לירות ברגליים, לא להרוג. הירי היה בניגוד לכל הנהלים, בעוד שאלון עשה הכול נכון: בלי חולצה, לאור יום, עם דגל לבן". האב הוסיף ואמר, "מבקש להכיר בו כחלל צה"ל".

האב השכול אבי שמריז הערב. (צילום מסך כאן 11)

עוד אמר האב השכול אבי: "הם צעדו באור יום. זה לא היה בחשיכה, זה לא היה במסתור. הם צעדו באמצע הרחוב והכח שם שחט אותם. אין לי מילים אחרות. זה לא מחדל, זו פשוט הפקרות, שמישהו לקח את הוראות פתיחה באש לידיים ופשוט הרג את הילד שלי. צה"ל הפקיר את הבן שלי ב7.10 וצה"ל רצח את הבן שלי ב-14.12".

הלוויה מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד