כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניחם את משפחות הנרצחים

בכיר ארגנטינאי בכפר עזה: "בחיים לא ראיתי זוועות כאלה"

בכיר ארגנטינאי, חואן לואיס מנצור ידיד ישראל וידיד של הקהילה היהודית בארגנטינה, ביקר בעוטף עזה ונפגש עם משפחות הנרצחים והחטופים, שוחח עם אנשי ביטחון בעוטף והבטיח לפעול נגד חמאס

בכיר ארגנטינאי בכפר עזה: "בחיים לא ראיתי זוועות כאלה"
חואן לואיס מנצור, המפכ"ל, והרב אוריאל הוסני צילום: באדיבות המצלם

חואן לואיס מנצור לשעבר ראש קבינט השרים וסנטור מחוז טוקומן, ומבכירי הממשל בארגנטינה, הגיע לביקור תמיכה בישראל. הוא סייר עם הרב הראשי הרב דוד לאו שהזמין אותו לישראל להשתתף באירועי חג החנוכה בכותל המערבי, ולקח אותו לסיור בעוטף עזה.

חואן לואיס מנצור בכותל המערבי

לאחר שראה את הזוועות, ושמע את העדויות של משפחות הנרצחים והחטופים, הוא קיבל סקירה מאנשי בטחון, הוא נחשף למעשי הרצח האכזריים שביצע החאמס במתקפת הטרור ב-7.10. ואמר "בחיים לא ראיתי זוועות כאלה".

חואן מנצור הידוע בתמיכתו בישראל היה ראשון מבין אנשי הממשל בארגנטינה שהצהיר על ארגון החמאס כארגון טרור, חואן התקבל בחמימות גדולה על ידי אנשי הביטחון בעוטף עזה, ששמעו מהרב אוריאל הוסני, רב קהילת מקדש יוסף בעיר בואנוס איירס, על פועלו בקרב יהודי ארגנטינה.

חואן לואיס מנצור מצהיר על חמאס "ארגון טרור"

חואן לואיס מנצור בעוטף עזה

במהלך ביקורו של חואן בישראל, הוא השתתף בערב הוקרה לראשי המשטרה בישיבת אש התורה בירושלים, במהלך הערב שוחח ארוכות עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, וקיבל ממנו סקירה על האירועים.

חואן לואיס מנצור במקום הטבח בנובה

הבכיר הארגנטינאי הגיע גם לביקור בקיבוץ רעים, וביקר במקום בו נרצחו כ-460 ישראלים בבוקר שמחת תורה. אל הביקור המיוחד הוזמן הרב אליהו המרה, רבה של 'אמיה', ארגון הגג של יהודי ארגנטינה.

 

חמאס טרור ארגנטינה מלחמת חרבות ברזל כפר עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד