כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סרדינים ומקרל

תעלומה: 1,200 טון דגים נשטפו לחוף ביפן

1,200 טון דגי סרדינים ומקרל נמצאו מתים ליד נמל דייגים ביפן. הרשויות לא יודעות את הסיבה לכך. "מעולם לא ראיתי דבר כזה". הרשויות קראו לתושבים המקומיים לא לצרוך את הדגים המתים

תעלומה: 1,200 טון דגים נשטפו לחוף ביפן
סרדינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הרשויות ביפן מנסים לגלות מדוע מאות טונות של דגים נשטפו לחוף בימים האחרונים. על פי הערכות, 1,200 טונות של סרדינים ומקרל נמצאו מתים מול נמל הדייגים בעיר הקודאטה באי הוקאידו לאורך יותר מקילומטר

דייגים מקומיים החליטו לאסוף את הדגים, מחשש שהגופות שלהם יורידו את תכולת החמצן של המים ויפגעו בסביבה הימית.

"מעולם לא ראיתי דבר כזה בעבר", אמר דייג שעבד באזור במשך 25 שנה לתקשורת המקומית. "זה גורם לי לתהות אם המערכת האקולוגית הימית משתנה".

מומחים יפנים שיערו כי הדגים נרדפו על ידי דגים טורפים אחרים ומתו מתשישות. אירועי תמותה המוניים יכולים להתרחש גם כאשר יש ירידות פתאומיות בטמפרטורת המים, מה שגורם לדגים להיכנס להלם.

אבל איש לא הצליח לאשר את הסיבה. "הסיבה אינה ידועה כרגע", אמר לעיתון מיקינה פוג'יווארה, דייג מקומי. "אנחנו מתכננים לדגום את מי הים ולבחון אותם כדי לחשוף את הסיבה".

הרשויות קראו לתושבים המקומיים לא לצרוך את הדגים המתים על רקע דיווחים שחלקם אספו כמויות דגים למכור או לאכול. "אנחנו לא יודעים בוודאות באילו נסיבות הדגים האלה נשטפו לחוף, אז אני לא ממליץ לאכול אותם", אמר טקאשי פוג'יוקה, חוקר דיג.

 

יפן דגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד