כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פגישת תיאום

הפסגה החשאית שהתארחה בטורקיה; הרגישו מאובטחים

האחד הגיע מקטאר, השני הגיע מלבנון במטרה לתאם עמדות בעניין המשך המלחמה, הנהגת חמאס בחרה לקיים את המפגש במדינה שלישית בחו"ל ולא באמצעים אחרים כדי להגיע למצב שכולם יושבים יחד בחדר סגור ומאובטח שאין לישראל חדירות מודיעיניות אליו

הפסגה החשאית שהתארחה בטורקיה; הרגישו מאובטחים
חאלד משעל צילום: צילום מסך

פסגה חשאית של הנהגת חמאס התכנסה בטורקיה בשבוע שעבר. ראשי הפגישה היו סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי ומנהיג חמאס בחו"ל, חאלד משעל. אל-עארורי שהשתתף במפגש הגיע ממקום מושבו הקבוע בביירות. משעל שהשתתף גם הוא במפגש הגיע מדוחה בירת קטאר.

בפגישה השתתפו בכירים נוספים מהנהגת חמאס. טורקיה העניקה ביודעין חסות לפסגה של ראשי חמאס שהרגישו מספיק בטוחים לעשות אותה על אדמתה. נראה כי מטרת הפגישה היתה לתאם עמדות בעניין המשך המלחמה – גם מהזירה העזתית וגם מהזירה הלבנונית, ועל האפשרות של קיום משא ומתן לעסקת חילופי שבויים נוספת בין חמאס לבין ישראל.

לפי הדיווח של אליאור לוי ב'כאן 11', הנהגת חמאס בחרה לקיים את המפגש הזה במדינה שלישית בחו"ל ולא באמצעים אחרים, כמו וידאו קונפרנס או שיחה בטלפון מוצפן, כדי להגיע למצב שכולם יושבים יחד בחדר סגור ומאובטח שאין לישראל חדירות מודיעינית אליו.

בשבוע שעבר פורסם כי סגן מנהיג חמאס אל-עארורי נמצא בטורקיה. הגעתו של אל-עארורי למדינה משקפת את הקשר העמוק בין ארדואן לבין חמאס, בעיקר בימי המלחמה ומאז טבח ה-7 באוקטובר. נראה שאל-עארורי מרגיש מספיק בטוח לשהות באדמת טורקיה, חרף האיומים של ישראל לחסל את הנהגת חמאס בחו"ל. יוזכר כי אל-עארורי התגורר בעבר בטורקיה ונאלץ לעזוב אותה בעקבות לחץ ישראלי.

טורקיה מלחמת חרבות ברזל חמאס חאלד משעל סאלח אל-עארורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד