כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הברגים לא חוזקו

בעיה בחגורה: רכב הכביש שטח היוקרתי של וולוו יזומן למוסך

יבואנית וולוו מודיעה על ריקול לרכב הכביש שטח הבכיר של וולוו – ה 90 XC. ההודעה של וולוו אינה תקפה לגבי שורת המושבים הראשונה אלא דווקא השניה, זו שבה אנו מושיבים בדרך כלל את הילדים

בעיה בחגורה: רכב הכביש שטח היוקרתי של וולוו יזומן למוסך
וולוו XC90 נקראת למוסכים בשל חשש מתקלה בחגורות הבטיחות צילום: וולוו

לתשומת לב בעליהם של רכב הכביש שטח היוקרתי של וולוו: חברת מאיר, יבואנית וולוו מודיעה על ריקול לרכב הכביש שטח הבכיר של וולוו – ה 90 XC. לפי הודעת היבואנית הריקול מתייחס לרכבים מדגם זה שיוצרו בין שנת 2016 לשנת 2021 ובסך הכול מדובר ב 16 רכבים אשר נוסעים בכבישי ישראל.

על מה מזומנים רכבי הכביש שטח של וולוו למוסך? התשובה כך מתברר היא בעיה בחגורות הבטיחות. כך, לפי הודעת היבואנית מהות הליקוי הוא ש"קיימת אפשרות שבורגי חיזוק תופסן חגורת הבטיחות בשורת המושבים השניה לא חוזקו". כלומר מי שיושב בשורת המושבים השניה עלול במקרים מסוימים לגלות שהוא לא חגור בכלל כראוי. ההודעה של וולוו אינה תקפה לגבי שורת המושבים הראשונה אלא דווקא השניה, זו שבה אנו מושיבים בדרך כלל את הילדים.

התיקון לפי יבואנית וולוו אינו תיקון מורכב מאוד, אבל הוא כן ידרוש הגעה למוסך. כך לפי היבואנית במסגרת התיקון תתקיים בדיקה וחיזוק הברגים הרלוונטיים למומנט החיזוק הנדרש. כלומר יהדקו את הברגים כראוי. משך התיקון הוא כחצי שעה במוסך וכרגיל במקרים כאלה ללא עלות לבעל הרכב.

לידיעה החוק בישראל מחייב ביצוע ריקול – מכונה לעיתים גם "קריאת שירות" או "קריאת תיקון" – תוך 6 חודשים מיום קבלת ההודעה. אחרת בעל הרכב לא יוכל להעביר בעלות במידה וינסה למכור את הרכב ולא יכול לחדש את רישיון הרכב.

 

 

ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד