ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
היום ה-73 למלחמה

מאמצים לקידום עסקה | 7 לוחמים נפלו | נמשך הירי לצפון ולעוטף

צה"ל מפרסם הבוקר את שמותיהם של שבעה חללי צה"ל נוספים, שישה מהם נפלו אתמול בקרבות ברצועה, לוחם נוסף נפצע קשה בשבוע שעבר ומותו נקבע אמש | צה"ל תקף חוליית מחבלים ותשתית טרור של חיזבאללה | ראש המוסד ברנע, ר"מ קטר וראש ה-CIA נועדו בוורשה

מאמצים לקידום עסקה | 7 לוחמים נפלו | נמשך הירי לצפון ולעוטף
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

היום ה-73 למלחמה: צה"ל הודיע כי שלושה חיילים נהרגו אתמול (ראשון) בלחימה ברצועת עזה וחייל נוסף מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בשבוע שעבר. בהמשך הודיע צה"ל על שלושה חללים נוספים (ראה מתעדכנת). עד היום נפלו 129 חיילים מאז הפלישה הקרקעית לעזה.

רס"ל ליאב אלוש ז"ל, בן 21, מגדרה, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו, נהרג בקרב בדרום הרצועה; רס"ר (מיל') איתן נאה ז"ל, בן 26, מקיבוץ שדה אליהו, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו, נהרג בקרב בדרום הרצועה; רס"ר (מיל') טל פיליבה ז"ל, בן 23, מרחובות, לוחם ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית, נהרג בקרב בדרום הרצועה.

בנוסף, רס"ל אוריה באייר, בן 20, ממעלות תרשיחא, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע באורח קשה ביום חמישי בקרב בדרום הרצועה. באייר, בנם של גדעון ונלי, היה בן למשפחה גרמנית נוצרית, שהקימה בישראל בית אבות סיעודי לניצולי שואה, כדי לכפר על פשעי הנאצים.

מימין לשמאל: איתן נאה, טל פיליבה, ליאב אלוש ואוריה באייר ז"ל

בגזרה הצפונית: מטוס קרב של חיל האוויר תקף אמש תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לשטח ישראל במרחב ירון.

במקביל, המרכז הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי שני בני אדם, שזהותם טרם התבררה, נהרגו בתקיפה ישראלית אמש נגד אתר צבאי קרוב לאל-דימאס מערבית לדמשק. לפי המרכז, ישראל תקפה מהאוויר מרכזי הגנה אווירית השייכים למשטר, כמו גם אתרים צבאיים שבהם מרוכזים כוחת שפועלים יחד עם חיזבאללה.

עדכונים שוטפים:

18:10 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

- סרן ירין גהלי , בן 22, מרחובות, מפקד מחלקה בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

- סרן (מיל') נתנאל סילברג, בן 33, מנעמ"ה, מפקד צוות ביחידת יהל"ם, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

18:03 - פיקוד העורף: בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהיום בשעה 18:00 יוסרו כלל ההגבלות בעיר אשקלון במקומות העבודה ובפעילויות החינוך. כמו כן, בתחילת השבוע הוחלט על הגדלת מכסת ההתקהלויות ל-5,000 אנשים באזורים המוגדרים תחת מדיניות ירוקה.

18:00 - גלנט לשר ההגנה האמריקני אוסטין: אם לא ייפתר בצפון המצב בדרך דיפלומטית. לא נהסס לפעול.

17:30 - משרד רה"מ מגיב בשם המוסד על הפרסומים לפיהם הארגון התריע על על עסקים חובקי עולם של חמאס, אך נבלם מלפעול: "בניגוד לטענות, המוסד תמיד פעל בהנחיית ראש הממשלה לסיכול העברת כספי טרור לחמאס בכל דרך, וכל טענה אחרת משוללת כל יסוד".

17:15 - כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר מרחב ממנו בוצעו שיגורים מלבנון לעבר שטח ישראל.

16:52 - מזכיר ההגנה אוסטין לנתניהו: "אנחנו מובילים כוח משימה רב-לאומי כדי לתמוך בעיקרון הבסיסי של חופש השיט. תמיכתה של איראן בהתקפות החות'ים על כלי שיט מסחריים חייבת להיפסק".

16:50 - ראש הממשלה נתניהו למזכיר ההגנה של ארה"ב אוסטין על איום החות'ים בים האדום: "זהו איום על חופש השיט של העולם כולו. אני מעריך את העובדה שאתם נוקטים בפעולות כדי לפתוח את המצר".

15:55 - אזעקות בגליל בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין.

15:35 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור, עמדת שיגור ומבנה צבאי.

15:15 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

15:02 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, בקריה בתל אביב.

14:59 - אזעקות בגליל העליון.

14:36 - אזעקות במספר יישובים בגליל המערבי.

13:13 - ראש המוסד דדי ברנע, ראש ממשלת קטר וראש ה-CIA נועדו היום בוורשה כדי לדון במתווה חדש לשחרור חטופים.

13:10 - אזעקה בעוטף

13:07 - בצל המלחמה: ועדת הכספים של הכנסת אישרה כעת רשימה של 96 עמותות ומוסדות ציבור לפי סעיף 46 בפקודת מס הכנסה. ברשימת העמותות שאושרו: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, חמ"ל החזרת החטופים והנעדרים ובית החולים הציבורי באשדוד.

13:00 - גורמים אמריקנים מסרו כי ספינת M/V SWAN ATLANTIC בדרום ים סוף הותקפה באמצעות מספר טילים שנורו משטח הנמצא בשליטת החות'ים בתימן. מהחברה המפעילה את הספינה נמסר: "הצוות לא ניזוק, אין לנו שום קשר לישראל".

12:35 - שערי צדק: ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובאה פצועה מפיגוע הירי סמוך לעטרת. הפצועה במצב בינוני, לאחר הערכה ראשונית הועברה לבדיקות דימות ולהמשך טיפול.

הרכב שרוסס ע"י המחבלים

12:30 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב צפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שברי יירוט.

החל משעות הבוקר, צה"ל תקף בארטיליה בשטח לבנון. בנוסף, כוחות וכלי טיס של צה"ל תקפו חוליית נ״ט בשטח לבנון.

כמו כן, בשעות הבוקר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יערה.

12:06 - רס"ל (מיל') לידור יוסף קרואני הי"ד, בן 23, מאילת, לוחם בגדוד הנדסה 8163, פיקוד הדרום, נפל אתמול (א׳) בקרב בצפון רצועת עזה.

לידור יוסף קרואני הי"ד

11:50 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

11:39 - חשד לחדירת כלי טיס בגליל העליון.

11:05 - פיגוע ירי לפני מספר דקות ליד היישוב עטרת בבנימין. מחבלים ירו לעבר שני כלי רכב ישראלים ונמלטו עם רכבם לרמאללה. פצועה ישראלית נפגעה באורח בינוני, מטופלת כעת. בשלב זה לא ידוע על נפגעים נוספים. >>לדיווח המלא

11:01 -כך יורטו הכטב"מים וטילי השיוט בדרך לישראל | תיעוד

11:00 - צה"ל תקף מעל 150 מטרות טרור ברצועת עזה ביממה האחרונה מהאוויר, מהים ומהיבשה.

10:55 - ראש המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון הגיע לישראל. מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, גם צפוי להגיע לישראל.

10:30 - ג'באליה: החיילים גילו מזוודת כספי טרור עם כ-5,000,000 ש"ח >>לדיווח המלא

09:47 - הודעת מערך הסייבר הלאומי: איראן וחזבאללה עומדות מאחורי הניסיון לתקיפת הסייבר בבית החולים "זיו" בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל" המתקפה כשלה בניסיון לשבש את פעילות בית החולים.

09:17 - ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים אסותא באשדוד ברשת ב' על החיילים שנפצעו בעזה וסובלים מזיהומים קשים: "בעיקר מי שנפגע מפיצוץ - יש כמות גדולה מאוד של אדמה שנכנסת לתוך הפצעים, באדמה יש הרבה מאוד חיידקים ופטריות" >>לדיווח המלא

כוחות צה"ל בעזה

09:06 - הערבים מדווחים על קרבות בין כוחות צה"ל לחמושים במתחם הרפואי שיפא בעזה.

09:03 - אזעקה בקו העימות הצפוני: יערה.

08:45 - קבוצת ההאקרים הישראלית "הדרור הטורף" טוענת: ביצענו מתקפת סייבר נגד מערכת אספקת הדלק הלאומית של איראן והוצאנו משימוש את רוב משאבות הדלק שלה >>לדיווח המלא

08:37 - לראשונה מאז ה-7 לאוקטובר: כרם שלום נפתח כעת למעבר סחורות.

מעבר כרם שלום הבוקר\\קרדיט: בגוף התמונה

08:35 - חיל הים הבריטי: בודקים דיווחים על פיצוץ באזור מצר באב אל-מנדב בים האדום.

08:20 - הלחץ הצרפתי על מציאת הסדר דיפלומטי בדרום לבנון גובר. נשיא צרפת עמנואל מקרון העביר בימים האחרונים מסר ללבנון לפיו "כללי המשחק שהיו לפני 7 באוקטובר הם לא כללי המשחק של היום. אנחנו במציאות אחרת וצריך שתבינו שהמציאות השתנתה". 

07:45 - הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב.

07:30 - מועצת הביטחון של האו"ם תצביע היום על החלטה חדשה הדורשת הפסקת אש, כולל סיוע הומניטרי לאזרחי עזה.

מלחמת חרבות ברזל לבנון עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד