כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בטקס הארכת כהונת הנגיד

נתניהו: "נדרשים להגדיל את תקציב הביטחון לפחות ב-20 מיליארד שקל"

בבית הנשיא בירושלים התקיים טקס הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון. הרצוג: "בשביל להוביל את הכלכלה הישראלית לעבר חוף מבטחים, לשגשוג וצמיחה, חייבים לעבוד בשותפות". נתניהו: "אנחנו נדרשים להגדיל את תקציב הביטחון גם באופן אבסולוטי לפחות ב-20 מיליארד שקל לשנה"

נתניהו: "נדרשים להגדיל את תקציב הביטחון לפחות ב-20 מיליארד שקל"
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית נשיא המדינה בירושלים נערך הבוקר (שני) טקס הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון. ההחלטה על הארכת כהונתו התקבלה בממשלה, בעקבות המלחמה וההבנה כי נכון יהיה לשדר יציבות כלכלית כדי לשמור על המשק הישראלי מול האתגרים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בטקס: "בשביל להוביל את הכלכלה הישראלית לעבר חוף מבטחים, לשגשוג וצמיחה, חייבים לעבוד בשותפות. יחד. עבור עתידה של הכלכלה הישראלית, המילים ״ביחד ננצח״ הן אינן רק סלוגן קליט, כי אם צו גורל של ממש. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הרלוונטיים ובהם משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה, ובמיוחד בין משרד האוצר לבנק ישראל הוא קריטי, וחייב להיות מבוסס על אמון, הקשבה, הערכה וכבוד".

לדבריו, "אנחנו ניצבים יחד מול צומת היסטורי ומכריע. האם המשבר הזה הוא יריית הפתיחה לעוד ״עשור אבוד״ לכלכלה הישראלית, בדומה לזה שחווינו אחרי 73? או שמא, אחרי יובל שנים, יש בידינו הכלים, הידע, המשאבים והתשתיות להפוך את המשבר הזה להזדמנות? אסור לנו להשאיר את השאלה הזו פתוחה. אנחנו נדרשים להעניק לה תשובות מנומקות, בדמות תוכניות סדורות, בהירות ומשותפות, שיובילו אותנו לשנים טובות של שיקום, שגשוג וחוסן.

אף אחד לא ינצח את האחדות הישראלית ואף אחד לא ינצח את הרוח הישראלית. האחדות הזו היא שתנצח עבורנו את המלחמה, וגם בשדה הכלכלי, בדיוק כמו בשדה המערכה הצבאי: חשוב לקבל החלטות בקונצנזוס רחב, לבנות תוכניות יציבות מוסכמות וארוכות טווח, ולהתקדם יחד", כך הרצוג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו לחיוניות בכלכלה חזקה בעת הזו ואמר:  "הכלכלה זה חלק חשוב שמאפשר לנו להפעיל את המשאבים הדרושים, במיוחד החזקת צבא המילואים, וההצטיידות הדרושה. כדי שנעשה זאת אנחנו צריכים צוות מאוד מנוסה וגם הייתי אומר מאוד מכויל למדיניות הנכונה, לכן לאורך השנים חשבתי שתפקיד בנק ישראל הוא תפקיד מרכזי".

נתניהו הוסיף ופנה לנגיד: "לפני כמה שנים התרשמתי מהמקצועיות שלך, מההבנה שלך ומהמדיניות שלך, שהיא המדיניות שלנו. לכן חשבתי שאתה מועמד חשוב. בסך הכל יש ביננו הסכמות גדולות מאוד. היציבות שאנחנו משדרים בהתייעצות עם שר האוצר דווקא בזמן המלחמה וההמשכיות שלך בתפקיד".

נתניהו הבהיר: "אני רוצה להוסיף דבר אחד על הכלכלה, אגיד זאת בצורה חדה. במשך שנים אנחנו הגדלנו את תקציב הביטחון. גם אם תקציב הביטחון עלה הוא ירד בהדרגה. אנחנו אל נוכל להמשיך במדיניות הזאת. מעכשיו אנחנו נדרשים להגדיל באופן משמעותי את תקציב הביטחון גם באופן אבסולוטי לפחות ב-20 מיליארד שקל לשנה וגם באחוז מהתוצר על מנת לענות על צורכי הביטחון שלנו. אנחנו חייבים לחזק את עצמנו והחוזקה הזאת. הספינה שלנו, ספינת כלכלת ישראל, צריכה להתחמש בעוד תותחים, צריכה להיות ספינת מלחמה מאוד חזקה. זה הדבר היחיד שיבטיח את היכולת שלנו לנווט אותה לחוף מבטחים. אני בטוח שבעזרתך והמשך העבודה החשובה שלך ועבודת הצוות שלנו נעמוד במשימה החשובה".

 

מלחמת חרבות ברזל אמיר ירון בנימין נתניהו יצחק הרצוג בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד