ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חסיד אומות העולם

המשפחה ביקשה לכפר על פשעי הנאצים - בנם נפל בעזה: "ילד מלא בצחוק"

אוריה באייר מיחידת מגלן נפל בקרב גבורה בדרום הרצועה | מהיישוב מעלות תרשיחא, נוצרי, לוחם מגלן, הוא נפגע בראשו בחמישי האחרון ואתמול נקבע מותו

המשפחה ביקשה לכפר על פשעי הנאצים - בנם נפל בעזה: "ילד מלא בצחוק"
אוריה באייר הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל אוריה באייר, בן 20, ממעלות תרשיחא נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע באורח קשה ביום חמישי בקרב בדרום הרצועה. אוריה הוא בנם של גדעון ונלי, ונכדם של יוחנן וקריסטל באייר יבדל”א, זוג גרמנים שהגיעו לישראל בשנות השישים ממשפחה גרמנית נוצרית, שהקימו בישראל בית אבות סיעודי לניצולי שואה, כדי לכפר על פשעי הנאצים.

מיכה, דודו של אוריה, סיפר על אוריה כי "הצוות שלו עדיין בלחימה העזה ואנחנו לא יודעים את נסיבות התקרית. הוא נפצע ביום חמישי באורח קשה ומאז נלחם על חייו בבית החולים סורוקה. הרבה זמן הוא לא היה בבית והגיע בפעם האחרונה בהפסקת האש. הוא האמין מאוד במה שהוא עושה. אתמול בבית החולים פגשתי חבר מהצוות שלו שנפצע גם והוא סיפר שאוריה היה האדם הכי חזק בצוות, גם גופנית וגם מנטלית. אוריה היה ילד שקט ומופנם, אבל מלא בצחוק והיה כיף להיות איתו. אחיו צוריאל ואחיותיו רחלי ואודליה הן גם לוחמות וכולם מגויסים ושותפים ללחימה".

חבר של המשפחה סיפר כי אביו של אוריה התבשר על מותו ואמר: "אני מקבל את רצון אלוקים. לא מסכים עם זה, כואב לי עם זה, אבל אני מקבל"

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר כי "העירייה משתתפת בצערה של משפחת באייר היקרה עם נפילתו בקרב בחזית הדרום של בן העיר מעלות תרשיחא
אוריה באייר ז"ל, לוחם יחידת מגלן בן גדעון ונלי שיבדל"א שנפל בקרב גבורה מול האויב המר בדרום הרצועה". עוד נמסר: "קהילת העיר מעלות תרשיחא מחבקת את ההורים היקרים ואת משפחת המנוח בשעתם הקשה ושולחת את תנחומיה הכנים. מי ייתן ולא תדעו עוד צער ודאבה".

חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד