ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
זובחי אדם

ארגון זכויות אדם: ישראל משתמשת בהרעבת אוכלוסייה כנשק

הארגון קורא למנהיגי העולם להתבטא נגד "פשע המלחמה המתועב" שמבצעת ישראל, לטענתו | הארגון מצטט את גלנט שהצהיר כי ישראל "מטילה מצור מוחלט על עזה בלי אוכל, בלי מים"  

ארגון זכויות אדם: ישראל משתמשת בהרעבת אוכלוסייה כנשק
חאן יונס, עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארגון בינלאומי האשים את ישראל בשימוש בהרעבה כנשק במלחמה עם חמאס בעזה. ארגון משמר זכויות האדם אמר בהצהרה שפרסמה היום (שני) כי "ישראל מונעת בכוונה מהפלסטינים גישה למזון, מים וצרכים בסיסיים אחרים. השימוש בהרעבה נגד אוכלוסייה אזרחית הוא פשע מלחמה, קבע הארגון וקרא ל"מנהיגי העולם לפעול".

ההודעה לעיתונות מצטטת הצהרות של בכירים ישראלים, ראיונות עם עזתים, דיווחים מארגוני סיוע ועדויות מצילומי לוויין כדי לקבוע שישראל עוסקת ב"שימוש מכוון במדיניות כדי לשלול מהפלסטינים את המשאבים הדרושים לקיום היומיומי. זה למעלה מחודשיים שישראל מונעת מאוכלוסיית עזה מזון ומים, מדיניות שנתמכת על ידי פקידים ישראלים בכירים ומשקפת כוונה להרעיב אזרחים כשיטת לוחמה", אמר עומר שאקיר, מנהל בארגון.

"מנהיגי העולם צריכים להתבטא נגד פשע המלחמה המתועב הזה, שיש לו השפעות הרסניות על אוכלוסיית עזה", הוסיף. בנוסף, הארגון מצטט את שר הבטחון יואב גלנט שהצהיר עוד בתחילת המלחמה כי ישראל "מטילה מצור מוחלט על עזה.. בלי חשמל, בלי אוכל, בלי מים, בלי גז - הכל סגור".

תיעוד שפרסם דובר צה"ל בערבית לאחרונה מראה את הפער בין תושבי עזה למנהיגי חמאס. אנשי חמאס נראו מכים וגונבים מזון ואספקה ​​הומניטרית מתושבי רצועת עזה. דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי כתב: "תמונות חדשות שאנו חושפים היום מוכיחות את הפער בין אנשי חמאס לתושבי הרצועה, כאשר אנשי חמאס הכו אזרחים עזתים בשכונת שוג'אעייה ובזזו חבילות הומניטריות. אספקה ​​שהוכנסה לרצועת עזה".

עוד כתב: "בסרטונים שצולמו על ידי צה"ל מופיעים אנשי חמאס שלוקחים ציוד מאזרחים, מעמיסים אותו על מכונית חמאס, מכים אזרחים ואז מסיעים את מכוניותיהם למקום הידוע כקשור לתנועה. ארגון הטרור חמאס מונע מתושבי עזה מזון וציוד ומעביר אותם לאנשיו ולצרכי ​​הטרור. למנהיגי חמאס לא אכפת מתושבי עזה ומסבלם. חמאס הוא האויב של העם בעזה".

תמונות של אנשי חמאס בוזזים שקיות של סיוע הומניטרי שהוכנס לרצועה. צילום: דובר צה"ל

מלחמת חרבות ברזל מלחמה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד