י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היום שאחרי

נתניהו שוקל הסתמכות על עובדי הרש"פ המתגוררים בעזה

נתניהו שוקל הסתמכות על עובדי הרשות הפלסטינית המתגוררים בעזה כגוף שינהל את החיים ברצועה. הרעיון נבחן כחלק ממגוון של אפשרויות ועדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין

נתניהו שוקל הסתמכות על עובדי הרש"פ המתגוררים בעזה
תושבי עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ראש הממשלה נתניהו שוקל הסתמכות על עובדי הרשות הפלסטינית המתגוררים בעזה כגוף שינהל את החיים ברצועה, זאת לאחר סיום השלב הראשון של המלחמה. כך דווח ב"ישראל היום". הרעיון נבחן כחלק ממגוון של אפשרויות ועדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין.

נתניהו התבטא פעמים רבות נגד מסירת ניהול החיים ברצועה לרשות הפלסטינית. בסביבתו אומרים בתגובה לדברים כי הוא בכל מקרה יעמוד על כך שהגוף שיפעיל את המנהלת העתידית, יהיה נקי מטרור ומהסתה לטרור. עם זאת, בסביבת נתניהו לא שללו את הרעיון של הסתמכות על עובדי הרש"פ כמי שייקחו חלק בשלטון העתידי.

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני בצלאל סמוטריץ' בתגובה לדברי נתניהו אמר על היום שאחרי בעזה: "ההסדרים שיקבעו בעזה ביום שאחרי המלחמה יעצבו במידה רבה את ביטחון ישראל ואת מעמדה המדיני והכלכלי שנים רבות קדימה.

הניסיונות לקבוע את ההסדרים הללו באופן חד צדדי ותוך עקיפת הדיון בקבינט ועם כלל השותפים בקואליציה לא יעבוד. החזרת תושבי עזה לבתיהם בצפון הרצועה בשלב הזה היא איוולת וזו לא החלטה שבסמכות שר הביטחון לקבל לבדו".

סמוטריץ' הוסיף: "כך גם אמירתו של רה"מ נתניהו על השימוש בפקידי רשות הטרור הפלשתינית לשליטה בעזה ביום שאחרי אינה קבילה ואינה תואמת את הכרזותיו של רה"מ בימים האחרונים, ובוודאי לא את עמדות רוב הציבור הישראלי וחברי הממשלה הממשלה, שהתפכחו מהאשליה המסוכנת לפיה אנחנו יכולים להפקיר את ביטחוננו בידי אויבינו. לוחמי צה"ל לא מוסרים את נפשם בעזה כדי להמליך בה את אבו-מאזן תומך הטרור ומכחיש השואה או את אנשיו במקום חמאס.

זה תקופה ארוכה שאני דורש בכתב ובעל פה לקיים דיוני עומק בעניין ולקבל החלטות בצורה משותפת. אני מקווה שרה"מ ושהב"ט לא יעמידו אותנו במבחן ולא יציבו בפנינו עובדות מוגמרות שלא נוכל להיות חלק מהן. אחרי יותר מידי שנים שבהן נאלצנו להיות חתומים בעל כורחנו על מדיניות שהתנגדנו לה בכל נימי נפשנו, והביאה בין היתר לטבח הנורא שביצע חמאס באזרחי ישראל בשמחת תורה, לא נחזור על טעויות העבר ולא נהיה חלק ממסמוס הישגי המלחמה שנקנו ועודם נקנים במחיר דמים יקר של טובי בנינו", כך שר האוצר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הדיווח אינו נכון. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמוביל את המדיניות שקובעת שברצועת עזה, לאחר חיסול החמאס, לא ישלוט אף גורם שמחנך לטרור, מממן טרור ומשלם למשפחות מחבלים. ראש הממשלה נתניהו אמר שלא נחליף את חמאסטן בפת״חסטאן. כל דיווח אחר משולל כל יסוד".

בנימין נתניהו הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד