א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קשור לארגוני פשע

בעל חברת משקאות גדולה נעצר בחשד להונאת ענק

איש עסקים בכיר בעל חברת משקאות גדולה נעצר יחד עם בעלי חברות נוספים הקשורים לארגון פשיעה מהצפון בחשד לביצוע עבירות בענף המחזור בהיקף של מיליוני שקלים

בעל חברת משקאות גדולה נעצר בחשד להונאת ענק
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית פתחו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה שהבוקר הפכה גלויה עם מעצרו של איש העסקים בחשד כי זייף חשבוניות והצהיר הצהרות כוזבות למכס כדי לגרוף מיליוני שקלים מכספי הפיקדון לכיסו הפרטי.

מהחקירה עולה כי בעל חברת המשקאות, אשר בבעלותו חברה גדולה לייבוא משקאות, חשוד בביצוע עבירות מס ועבירות מרמה כלפי המשרד להגנת הסביבה סביב חוק הפיקדון כאשר החברה שבבעלותו דיווחה למשרד להגנת הסביבה דיווחים כוזבים בנוגע לכמות מכלי המשקה שאספה ושלחה למחזור וניסתה לכסות על כך במגוון שיטות הונאה, בין השאר באמצעות זיוף חשבוניות בסכום כולל של מאות מיליוני ₪, שהעידו על תשלום לכאורה לחברות שאספו עבורה מכלי משקה על אף שלא היה איסוף בקבוקים בכמות המדווחת ולא בוצעה פעילות מחזור והדיווחים היו כוזבים.

עוד עולה מהחקירה חשד למעורבות ארגון פשיעה מהצפון במעשי המרמה.

היקף המרמה מוערך בסך של כמאות מיליוני שקלים. הבוקר כאמור החקירה הפכה גלויה עם מעצרו של בעל חברת המשקאות הגדולה ביחד עם מעצרם של בעלי חברות נוספות והם מובאים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ. במהלך חיפושים שנערכו הבוקר נתפס כסף רב במזומן ומכוניות יוקרה.

הונאה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד