כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגרי"מ לאו בחנוכת כיתה ב'קמא טק': "האחדות היא תנאי ל'יענך ה' ביום צרה'"

הרב הראשי הגרי"מ לאו הדליק נרות חנוכה באירוע פתיחה של כיתת לימודים ב'קמא טק' שמנציחה את זכרו של ירון-אורי שי הי"ד, וקרא להגברת מעשים של אחדות בעם ישראל | "כך נזכה ברחמי שמים ובימים של שלום ושלווה"

הגרי"מ לאו בחנוכת כיתה ב'קמא טק': "האחדות היא תנאי ל'יענך ה' ביום צרה'"
הדלקת החנוכיה בקמא טק צילום: באדיבות קמא טק

הרב הראשי, הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א, הדליק נרות חנוכה באירוע פתיחה של כיתת לימודים חדשה ב'קמא טק', בה הונצח זכרו של ירון-אורי שי הי"ד, שנרצח בעיצומו של חג שמחת תורה האחרון בכרם שלום. ב'קמא טק' בחרו להנציח את זכרו לאחר שזכה להציל את חייהם של רבים במסירות נפש.

באירוע השתתפו רבנים, אישי ציבור ובכירים מעולם ההייטק. בהדלקת נרות חנוכה כאמור התכבד הגרי"מ לאו, שהדגיש את הצורך בחיבור ובאחדות בין כל חלקי העם. "חסרה לנו אחדות, ואדרבה, כפי שכתוב בחז"ל נזכה ל'יענך ה' ביום צרה', דווקא אם נהיה מאוחדים. עלינו לעשות זאת, לחיות יחד, לסייע איש לרעהו - בדיוק כמו ש'קמא טק' עושים – שעוזרים בפעולותיהם הברוכות לאלפים להתפרנס בכבוד ופועלים לקרב לבבות ולקדש שם שמים, וכך נזכה ברחמי שמים ובימים של שלום ושלווה".

הנצחת הכיתה היא כמחווה למשפחתו של סמ"ר ירון-אורי, בנו של יזם ההייטק ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי, שמלווה את 'קמא טק' לאורך השנים, ועל כן בחרו בקמא טק להנציח את זכרו של בנו, בכיתת הלימודים שתשא את השם: "כתת ירון".

בטקס מיוחד שהתקיים בימי החנוכה, בו נולד ירון הי"ד, ועל כן נקרא בבריתו של אאע"ה ירון-אורי, באה לידי ביטוי ההוקרה וההערכה לנפילתו  תוך שחירף את נפשו להציל חיים וכמחווה של הכרת הטוב לאביו שיבלחט"א.

"ירון הי"ד נפל במסירות נפש", אמר משה פרידמן, מנכ"ל 'קמא טק', "ואנו ב'קמא טק' החלטנו להנציח את זכרו, בכיתת לימודים מיוחדת שתשא את שמו, 'כתת ירון'. כמה סמלי הוא שירון-אורי, שנולד בחנוכה, מעניק עכשיו - בחנוכה שאחרי מותו - לתלמידות 'קמא טק' שרוכשות מקצוע ויוצאות להתפרנס בכבוד ולהעמיד בתים של תורה בעם ישראל, את האור והרווחה לביתם".

בדברים נרגשים שנשא אביו, יזהר שי, סיפר כיצד היה בנו מתנדב בשכונות מצוקה, שם אימץ ילדים שהתנדב לפעול עמם, וכך בכל תחנות חייו בחר לתת מעצמו את הטוב ביותר. לא פלא שזכה להציל חיים רבים, ולמסור את נפשו על קידוש השם".

יזהר שי הוסיף, כי "רוח הנתינה וההתנדבות שלו מפעמת גם לאחר מותו, כאשר גם 'קמא טק' – שמהותם היא להעניק ולפעול ללא הרף כדי שכולם יוכלו להתפרנס בכבוד - ימשיכו ואף יעצימו את פועלם הברוך". בסיום דבריו הודה יזהר שי לאנשי קמא טק על המחווה המרגשת שבהנצחת בנו.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד